Lill-matte i Finland

Det är måndagskväll i Sandby! För Mathias "lill-matte" Andersson är det måndagskväll i Finland. Han är med Landslaget på dubbellandskamp. De anlände dit idag och tränade ett pass ikväll. Nedan bjuder Matte på sina tankar och känslor inför resan. Vi ska givetvis ta ett snack med honom efter hans landslagsdebut också!




På måndag reser du till Finland för din första landskamp, hur känns det dagarna innan?
-det känns riktigt bra, har haft en bra träningsvecka så det känns bra. man är förväntansfull över vad som väntar.


Var i Finland är det och hur länge blir du borta?
-matcherna kommer spelas i uleåborg, jag åker måndag den 8/8 och kommer hem den 11/8. så blir borta 4 dagar.


Vad vet du om programmet dessa dagarna?
- jag vet faktiskt inget speciellt, vet att vi spelar den 9/8 och den 11/8. kan tänka mig att det blir något träningpass i veckan där men mer vet jag faktiskt inte.


Det måste så klart vara en pojkdröm att dra på landslagströjan, bloggen kommer fråga dig efteråt hur det kändes. Hur tror du det kommer kännas?
- det har jag ingen aning om, jag hoppas det kommer kännas bra! Självklart är det en riktigt rolig grej så vi får hoppas på det bästa. det känns som en stor grej så självklart kommer man vara lite nervös men det ska man vara.


Vad förväntar du dig av din första landskamp?
 - Att ha roligt, det är det viktigaste. det är en rolig sak att vara med men det är fortfarande så att man utvecklas mest i sitt klubblag. så har nog inte några förväntningar det ska bara bli riktigt roligt.


När och hur fick du beskedet att du blivit uttagen?
- jag fick det för ungefär två veckor sen, jag var på träningen och fick ett samtal där de frågade var jag skulle åka ifrån. från början fattade jag ingenting men när jag kom fram till träningen så gratulerade henke och hasse mig till platsen och då fattade jag vad det handlade om.


Hur reagerade du då?
- jag blev självklart riktigt glad, det är som sagt en pojkdröm att få dra på sig landslagströjan.


Är där några allsvenska startspelare eller utlandsproffs med i truppen?
- tror inte det är någon allsvensk startspelare med. de flesta är superettanspelare. där är med ett utlandsproffs, han spelar i juventus.


Vem är förbundskapen och hur bra kontakt har du haft med honom?
- förbundskaptenen heter tomas turesson. jag har väl inte snackat jättemycket med honom men har ju varit på landslagsläger innan och där har man träffat honom och pratat lite med honom. förmodligen blir den lite bättre efter denna resan.


Hur känns det i landskrona för tillfället? sen senaste intervjun har du startat flera matcher, samt gjort inhopp. Hur har du växt av det förtroendet?
- det känns väldigt bra i landskrona, självklart får man mycket självförtroende av att spela och göra inhopp. det har känts bra på träningarna och det är det viktigaste. det är där man utvecklas mest. så på så sätt blir man ju glad och vill spela hela tiden, så förtroendet känns bra och det peppar en lite extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0