Lill-mattes debut och Virres avhopp

Vi börjar dagens inlägg med Mattes landslagsdebut. Med datorn kopplad till tvn följde bloggen Lill-mattes första landskamp. Matte spelade 90 minuter, bloggen såg 30 sen var det tisdagsträning. Matte hade många bra touch, två fina snett-inåt-bakåt-pass och ett volleyskott. Matte säger så här om sin landslagsdebut:
-Tyckte det kändes bra för att vara min debut. Hade ganska mycket boll och lirade disciplinerat. Så jag är nöjd. Skönt med seger i debuten också. Var riktigt roligt att spela.

Sverige vann med 2-1!

Bild nedan från avsparken i matchen, 18:00 ikväll! Dålig kvalitet beror på print screen. Nederst en intervju med Virrre!





Matte är den gule närmast!






Intervju med (f.d) anfallaren Viktor "Virre" ingemansson

Jag har hört något om en flytt till Växjö, berätta mer? vad händer där isf?

Det är mycket väl så att det kan bli en flytt till Växjö, har sökt till Linnéuniversitetet, civilekonomutbildning. Får se hur det blir snart, om det blir av så beger jag mig i slutet av augusti.

 

Du har synts mycket på Lunds Akademiska Golfklubb, varför så mycket tid där?

Jo det har jag väl, jobbar där ute så det blir ju åtminstone 40h/vecka. Kom gärna ut och hälsa på.

 

Du sa till mig igår att du slutar på fotboll med omedelbar verkan, varför?

Förutom Växjö så har jag tappat lite av fotbollssuget. Så med tanke på omständigheterna så tycker jag det är bättre jag slutar nu, tar inte upp så mycket plats och ger andra som kommer underifrån chansen att ta steget upp.

 

Är det något som du är missnöjd med som ligger bakom ditt beslut?

Bara jag som tappat suget, allt annat har varit så bra det egentligen kan vara. Sandby har haft ett bra år och kunde inte önska mig bättre lagkamrater, beslutet ligger helt och hållet på mina axlar.

 

Kommer du sakna något?

Kommer sakna mycket, de nervkittlande matcherna då vi avgör på slutet, korv med bröd efter träningen, men framförallt kommer jag sakna alla er lagkamrater. Ni är alla sköna människor som jag önskar det allra bästa.

 

Kommer du följa laget i jakten på guldet?

Det kommer jag definitivt göra, så fort det passar kommer jag och tittar, annars blir det skånebolls hemsida och förstås ssif-bloggen.

 

Kommer du komma till en guldfest om det blir serieseger?

Blir det en guldfest ska jag göra allt jag kan för att kunna komma.

 

Vad har varit det bästa med SSIF och fotboll?

Det bästa har varit det härliga stämningen som det alltid rått i SSIF mellan samtliga spelare och ledare oavsett om det var J, U eller A.

 

Vilket är ditt starkaste minne från din fotbollskarriär i Sandby?

Får man vara lite självisk så måste jag väl svara min första säsong i SSIF med J-laget, kom in väldigt bra direkt och hade en rätt ok säsong med 11 seriematcher och 27 mål.


Kommentarer
Postat av: Gert-Inge

Virre lägger av (tillfälligt hoppas vi)

Tillsammans gjorde vi succe i golftävling på LAGK.

Naturligtvis är den verkliga orsaken till Virres paus en satsning på golfen i lag med mig.

Därmed är det också klart att det blir en kort paus för Virre.

2011-08-10 @ 08:48:41
Postat av: Virre

Visst gjorde vi succe, nästa år gör vi en repris och ser till att vinna! Matte kan vara caddie ;)



För övrigt klart att det blir Växjö för min del, men hjärtat finns ändå kvar i Sandby! Tack för alla år i SSIF :)

2011-08-10 @ 22:25:19
Postat av: Mackan

Gert-Inge har såklart rätt och ett mer sammansvetsat par i golf kan jag inte tänka mig...



Hoppas ni fortfarande är vänner efter att Virre dragit till med kanske världens bästa kommentar när vi va på Gothia påväg till spårvagnen år 2008, tänker inte avslöja den men varje gång jag tänker på den börjar jag skratta...gudomlig! :)



Kommer sakna den trevliga pågen som va en fantastisk stjärna under P16 tiden och även utanför planen en högklassig jonglör och god vän...



Ha det gött Virre!



2011-08-11 @ 00:32:51
Postat av: Tom

Ha det gött Virre. Borde hållas en avtackningsfest kan jag tycka. Hoppas du snart e tillbaka.



Och håller med Mackan att din kommentar till G-I är i världsklass eller Niclas Hilner - klass vilket e snäppet vassare

2011-08-11 @ 17:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0