Måndag

Måndag innebär Ullared och sen Big Brother, en riktigt bra måndagskväll. Men först lite gott å blandat i bloggen!

Helgens matcher är två till antalet, det blir två nyttiga men tuffa utmaningar. A-laget spelar på Söndag klockan 14 mot Höörs U-lag. U-laget kliver in i DM (för A-lag) med match borta mot Gylle på fredag.

Ni som ska utnyttja era 20 % rabatt på Inter Sport ska få en hälsning från Gert-Inge: "Det går att använda 2010 års medlemskort under klubbveckan på Intersport."

Igår spelade U-laget kvällsmatch mot Stehag på Bergas fina konstgräs i Eslöv. Här kommer några rader om matchen från Johnny Lindkvist:
Resultat 6-3 (5-2)
 
Mål: Conne 2 och Henrik A 1
 
15 spelare, alla spelade minst 45 min. Anton G, Rasmus, Viktor E, Davve , Emi J, Thomas G, Oskar S, Fredde J, Conne Ö, Henrik A och Lindh. Robin J, Marcus H, Tobias J och Tommy M.
 
1:a: Stehag spelövertag från start, vi tar dock ledningen med både 1 och 2-0 efter två snabba omställningar. S fyller på med mycket folk i var sista tredjedel och då vi agerar med för stora avstånd mellan lagdelarna och en svag närvaro trillar det in 5 bollar bakom Anton ganska enkelt.
Vi lyckas inte få till ngt passningsspel på marken utan tappar bollen enkelt när vi ar på väg fram, lyckas ej heller med spelvändningarna. Är i stort ointresserade av att erbjuda bollhållaren alternativ.
 
2:a: Byter spelare på en del positioner och får en bättre balans mellen lagdelarna. Stehag fortf ngt mer intresserade av att äga bollen men vi avslutar starkt sista 20 med att etablera ett rörligt passningsspel på deras planhalva vilket leder fram till ett antal kvalificerade målchanser som med ngt större avslutsvilja och skärpa hade kunnat resultera i ett par mål till. Denna avslutande "20:ga" tar vi med oss!


Nu lämnar vi över till en riktig bloggveteran, Helena Ögren har bloggat i tre år. Helena var först ut att fotbollsblogga i Sandby. Hon skriver mycket och bra. Jag vill tacka Helena för svaren, nu lämnar vi över till en riktig veteran. Njut några minuter av andra-dagen-i-rad av äkta bloggsnack.


Helena Ögren: Skyttekung, bloggare och domare

Vilket är bloggens motto?
Egentligen har jag inget motto, men längst upp på sidan står det: Ligger inte bakom allt som händer, bara nästan...;)
 
När och varför startade du din fotbollsblogg?
Jag startade bloggen i början av 2008 när jag och Ida åkte till Indien. Det började som en reseblogg, men sen fortsatte jag skriva för att jag tyckte det var kul. Fotboll har varit och är fortfarande en stor del av mitt liv och därför kallar en del den för en fotbollsblogg. 

Vilket bemötande kan dina läsare förvänta sig när de klickar sig in på bloggen?
Jag är ganska positiv av mig, så inte mycket negativt snack!  Den handlar om vad som händer i mitt liv och fotbollen är en stor del av den!

Varifrån får du inspiration till dina blogginlägg?
Det är kul att skriva och andra brukar gilla att läsa mina referat. Jag träffar ibland personer, som jag knappt vet vem det är som kommenterar min blogg. Jag älskar själv att läsa om matcher och spelare och titta på bilder. Själv skriver jag på vår hemsida och gjorde det innan på Sandbys. Många andra klubbar har blivit bättre med referat, vilket är skoj!
 
Är ditt lag lätt att blogga om?
Absolut! Tyvärr gick det inte så bra förra året och då är det alltid tråkigare att skriva, men kvalet var en härlig avslutning.

Hur ser ditt hårda arbete med bloggen ut den närmsta tiden?
Själv har jag först mycket jobb med resan till Krimml och sen har vi vår första träningsmatch imorgon, så då kommer det lite fotboll!

Vilket är ditt dröminlägg, som du hoppas få publicera under året?
Vi har ett ungt lag med många nyförvärv, så jag hoppas vi säkrar kontraktet i trean tidigare än förra säsongen. Något om det får det bli!



Helena och Mackan under sommarens South Sandby Football Tournament & Fest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0