Den andra klubben i byn har börjat skriva

Sandby har numera fyra fotbollsbloggar. Senast i raden att börja är den andra herrklubbens A.Bäckström. Han skriver bra och han skriver om bergsfolket. Jag mejlade ut frågor till byns bloggar för att köra ett stort Sandby-blogg-special, endast Bäckström har svarat. Eftersom han bad mig göra en stor Sandbykrönika till deras blogg publiceras Andys svar ensamma i dagens inlägg. När min Sandbykrönika publicerats i HBK:s blogg kommer den publiceras här också. Andy bad mig skriva om vår dåtid, nutid och framtid, samt sätta fingret på hatet mellan klubbarna. Men nu skiter vi i det, nu blir det lite fokus på byns senast födda fotbollsblogg.





Vilket är bloggens motto?
Bloggens motto är att visa för varje läsare vilket härligt lag och vilken gó förening HBK är. De som läser ska få upp ögonen för den så charmiga småklubbsfotbollen och komma med idéer till intressanta reportage. Det är ju underbart att läsa om lag, spelare och profiler som man bryr sig om. 

När och varför startade du din fotbollsblogg?
Bloggen startades i onsdagen den 16 februari. Ett datum som för övrigt kommer att kommas ihåg som "the battle of brilliant football" efter Arsenals vinst mot Barcelona. Anledningen till en blogg är nästan enbart för att jag älskar att skriva. Jag har länge avskytt personliga bloggare och för att utrota dem väljer jag att följa i Nigge Johanssons fotspår och starta en blogg som skriver om viktiga och relevanta saker - FOTBOLL.

Vilket bemötande kan dina läsare förvänta sig när de klickar sig in på bloggen?
En kaxig ödmjukhet skulle jag vilja kalla skriftens genomsyrande tema. Läsarna kan förvänta sig en positiv attityd mot fotboll och allt vad den står för - kärlek, passion och hat. Jag har som mål att bloggen ska bjuda på en teknisk briljans likt den Thierry Henry visade upp match efter match under sin tid i Gunners. 

Är ditt lag lätt att blogga om?
Oerhört lätt att skriva om HBK. Vi har så många profiler och härliga personligheter i klubben som kommer att spetsa bloggens reportage. Sedan spelar vi ju faktiskt en riktigt bra fotboll som också är kul att fylla bloggens rader med. 

Hur kan ett samarbete mellan bloggarna se ut?
Bra fråga. Det kan vara att kombinera reportage, få en djupare inblick i SSIF respektive HBK och kanske tillsammans bygga upp ett bloggkoncept som i framtiden blir Sveriges största fotbollsblogg.  

Hur ser ditt hårda arbete med bloggen ut den närmsta tiden?
Det är aldrig hårt arbete om man skriver om någonting man gillar. Den närmsta tiden ska jag fokusera på veckans matcher mot IFK Malmö och BK Flagg. Sedan hade jag tänkt att komma på två eller tre standardkoncept som varje vecka ska finnas med på bloggen. jag ska även fundera lite på vad för tävlingar jag ska ha för mina läsare. Man vill ju inte stjäla dina smarta idéer så man får vara lite kreativ.. 

Vilket är ditt dröminlägg, som du hoppas få publicera under året?
Två scenarion kan ju faktiskt utspela sig i år. Arsenal vinner ligan, CL eller FA-cupen och jag är på plats när något av dem här tingen sker. Det andra är ju att HBK via direktplats eller kval går upp i division 4. Vilket drömscenario för bloggen och för ett reportage som kommer att läsas inte en, inte två utan 17 gånger. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0