Andy Lindh

Medan havrebrödet tar 1 timme och 40 minuter att bli klart i min nya bakmaskin, så passar jag på att smälla in Lindh i bloggen. SSIF:aren, MFF:aren, ICA-arbetaren, glädjespridaren. Det är Andy Lindh................



Hur e läget med Lindh efter julhelgen?

Jo det e kanon. Fick trevliga jul klappar som ett par nya benskydd t.ex. Har ätit gott, drukigt gott (och mycket) och träffat nära och kära. men skönt den är över nu, inte så jätte kul att jobba i butik när alla människor handlar som galningar.
 
Är formen på topp eller vikten i topp?

Brukar inte ha för svårt med att hitta tillbaka till mitt tempo, förmodligen för att jag inte har så bra tempo. Men vi får se när träningen drar igång igen. vikten ligger på ungefär samma inga större förändringar där.
 
Är du sugen på att börja träna boll igen efter uppehållet?

Det största suget är att få spela fotboll på naturgräs igen men det dröjer väl 2½-3 månader till om vi har tur med vädret. Men jo det e klart att suget är stort när man ändå haft en bra säsong bakom sig vill man ju aldrig ha ett uppehåll man vill ju fortsätta köra på.
 
Har du avlagt några nyårslöften?

Blev tvingad till att ta ett så jag sa: att utvecklas som fotbolls spelare så mycket som möjligt.
 
Går du fortfarande på moln efter MFF´s SM-guld?

Inte på samma sätt som innan, nu går jag mest längtar till Svampligans lottning och den första match i kvalet den 28 juni  och även att Allsvenskan ska börja så Malmö kan börja försvara sitt guld och kul att det börjar med ett derby på tjongavallen.
 
Vad tror du om 2011 för MFF o SSIF?

Precis som Malmö gjorde förlorar Sandby nu sin stora tunga target player (även om kung Eddy lämnade i somras) men annars har vi mer eller mindre samma lag plus att det blir väl nåt nytt, men jag är säker på om vi bara behåller fokus och skärpa i matcherna att vi kan gå obesegrade genom serien. För Malmös del ser det också ljust ut, även om man har mist en viktigt kugge i maskineriet och då pratar jag om den förre assisterande tränaren Pep som blev huvudtränare i Halmstad. laget ser ut att få behålla sina spelare och alla i klubben ser ut att sträva åt samma håll. I Allsvenskan är jag övertygad om att Malmö kommer vara med och försvara sin titel. och när det kommer till CL kvalet är det svårt att säga ännu med tanke på att man kan ha väldigt mycket oflyt i lottningen, men jag är har en bra känsla och tror att de unga spelarna verkligen vill visa sitt bästa och att dom kommer klara det och gå hela vägen till CL grupp spel. En rolig grej är att finalen i CL 2011/2012 spelas i München dock inte samma arena som 1979 så Malmö får väl prova denna final arenan också, hehehe.
 
Hur ser ditt arbete ut för bloggen 2011, har du några heta uppdrag på g?

Jag kommer köra på som vanligt, precis som när Batman ser Bat signalen i skyn ställer han upp kommer jag ställa upp när jag ser SSIF emblemet i skyn. några uppdrag har jag inte fått ännu men har haft några idéer som jag delat med mig med el capitano. Bloggen var ju precis i London, det kommer nog bli nån annan fotbolls stad i Europa beroende på Malmös lottning och resultat.
 
Hur kommer du förse bloggen med priser 2011?

Blir väl lite av sakerna jag får ta hem från jobbet och kanske nån souvenir från här och där och så har jag ett väldigt fantastiskt pris på gång vad det är vill jag inte avslöja men jag vinner gärna det här priset och jag tror många av bloggens läser vill det också.
 
Vad förväntar du dig av bloggen 2011?

Jag förväntar mig att bloggen ska va så rolig och kul att läsa så det blir det första man gör när man vaknar och det sista man gör innan man går och lägger sig, så att alla pojk och flick spelare springer hem från skolan bara för att få se vad mackan nu har sagt, så att alla som sitter på jobbet smyger in på arbetstid för att se om Jeppe har sjungit en ny Sandby låt på fyllan, så att man smiter iväg från mormors fasters begravning bara för att se om man vann rebusen. Det är vad jag förväntar mig.

Vad har du för målsättning med fotbollen 2011?

Att jag ska fortsätta ha lika kul som 2010 och att jag ska förbättra mitt spelande ännu mer.
 
Vad önskar du dig mest av allt just nu?

En härlig sommardag med 25 grader och ett derby mot Bönderna från berget.


Lindh & Wendt

Kommentarer
Postat av: Tom

Efter den kyssen sänkte Wendt Lindh om jag inte minns helt fel =)

2011-01-03 @ 21:12:39
Postat av: Andreas Lindh

haha han försökte iaf, haha.

2011-01-03 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0