Cake Competition

På försäsongen avslutar vi varje träning med en skottävling. Alla utespelarna på ett led med varsin boll, en av målvakterna i målet och tränaren vid straffområdeslinjen. Tävlingen är enkel, passa till tränaren som stannar bollen, sen avslut från 16 meter. Gör man mål är man "klar" och kan lämna tävlingen. Missar man går man tillbaka och ställer sig sist i ledet. Den som gör mål femte sist får 1 poäng osv. Alltså när det återstår två personer får den som gör mål först 4 poäng och den som inte lyckas göra mål får 5 poäng. Poängen tas med till nästa träning. Då börjar den med mest poäng skjuta och den som har minst börjar skjuta sist. Är man inte på träningen får man automatiskt två poäng. De två som har mest poäng när tävlingstiden gått ut får baka kaka/tårta till hela laget, som avnjuts efter en träning. Det kan sägas att det är en fantastiskt tävling, lite sykningar blir det, men tävlingen tas emot med glädje och bakverken blir alltid skitgoda. Spelarnas mammor ska ha stort tack för det!

Ställningen efter två dagars spel är (lite suddigt på vissa namn, men mest poäng har Adam och Oscar):


Film från första omgången av årets cake competition, många bra avslut och en spännnande avslutningsfight mellan Tom och Adam.



Kommentarer
Postat av: Jeppa

Fy vad orättvist!! Jag har ju inte ens varit med..

2011-01-31 @ 09:45:46
Postat av: Tom

Du har lika många poäng som mig Jeppe =) vi kan baka pannkakstårta =)

2011-01-31 @ 21:15:29
Postat av: Jeppe

Jag ska inte träna förrens tävlingen är slut och se om jag ändå klarar mig :) Junisarna är visst lite på fisensmosse!

2011-02-01 @ 14:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0