Harlösa-Roth

Årets enda Harlösa-inlägg kommer redan den 23 januari. I årets Harlösa-inlägg fokuserar vi på gamle SSIF:aren Alexander Roth. Han lämnade juniorlaget för att pröva lycka i Harlösa. Harlösa som är en jojo-förening, upp å ner mellan sexan och sjuan. Facit mot Harlösa förra året blev 10-0 till oss, på två matcher. Harlösa är ett trevligt gäng, fina ledare och mysig idrottsplats. Alex Roth berättar nu för bloggen varför det blev Harlösa IF och målsättningen där. Roth är en smart och tuff försvarare, fotbollsgalning och träningsflitig. Vi önskar Roth lycka till i Harlösa, han blir en viktig bricka att föra upp Harlösa för att hälsa på ett år i sexan. Det är härligt att få skriva om Harlösa igen, från hjärtat en bra förening......................




Ryktet går att du skrivit på för Harlösa, stämmer det?
 Aa det stämmer bra.

Varför ville du inte fortsätta i SSIF?
 Jag börja tappa suget lite och kände att jag behövde en ny miljö för att hitta tillbaka.

Vad var lockande med Harlösa?
 Att få pröva på spel i A-lags nivå, sen har Harlösa alltid legat i bakhuvudet i och med att pappa spelat där, så jag känner klubben lika bra som min egen ficka.

Vad jag förstått har du tränat och spelat lite med dem, hur beskriver du laget?
  Vi är ett härligt gäng i blandade åldrar som har roligt tillsammans, känner redan att jag är en del av laget. På plan är vi ett lag som går in till match med inställningen att vi ska vinna.

Vilken roll hoppas du få?
  Jag satsar på att ta en plats i startelvan, så förhoppningsvis gör jag det

Vad hoppas du å laget på året i sjuan?
  Självklart är vi heltaggad på att jobba oss upp i sexan igen, satsar på serieseger.

Hur gick det i Harlösaspelen idag (läs förra söndagen), för dig och laget?
  För mig gick de väl okej tyckte ja, men för laget gick de sämre.

Kan du tänka dig comeback i SSIF nångång?
  Jadå en comeback är kanske inte helt omöjlig, blir det inte som seniorspelare så kanske en old boys spelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0