J-tränare: M.Pärsson

Bloggen har skrivït att Magnus Pärson är juniorlagstränare 2011. Magnus gör comeback i föreningen, senast var han tränare och innan dess har han varit spelare i Sandby. Nu berättar han i bloggen om sina tränartankar. Det måste vara härligt att vara juniorspelare i år. Som Mange beskriver det ska det vara roligt att träna och spela fotboll, bollen ska alltid vara med och spelarna ska få chansen att utvecklas till bra fotbollsspelare och givetvis tillföra a-laget mycket på sikt (kort el lång). Grattis juniorerna säger bloggen..............




Välkommen tillbaka till SSIF, hur känns det?

Tack, det känns bra. Tillbaka där allt startade en gång i tiden.
 
Vilket är ditt bästa minne från SSIF?

Bra fråga, skulle tro att det är de sista åren jag spelade då vi fick en bra gemenskap i hela A-truppen som jag inte upplevde när jag var yngre.

 
Du skrev nyligen på som juniortränare i SSIF, hur gick det till?

Gert-Inge ringde mig under jullovet och frågade om jag var intresserad av att bli juniorlagstränare. Han berättade om om hur senior/junior truppen hade tänkt att arbeta tillsammans under året med att utveckla spelare och hur tränarna skulle arbeta tillsammans och det fick mig att tacka ja till att bli tränare.

 
Hur kommer din roll som juniortränare se ut?
Under försäsongen så kommer jag och Johnny att hålla i träningarna för J/U tillsammans och när sedan säsongen drar i gång så blir det jag som har hand om J, med forsatt sammarbete med Johnny och en del även med Fredrik och Micke.


Vilken är din målsättning?

Målsättningen är densamma som föreningen har satt upp och det är att vi ska försöka att utveckla varje spelare till att bli så bra spelare som det går. För min del så innebär det att vi ska spela teknisk fotboll med högt tempo och ha stort bollinnehav under matcherna med mycket focus på anfallsspel.
 
Hur kommer ditt upplägg se ut i år (tema på träning, fotbollsfilosofi m.m.)?

Det kommer att vara mycket boll under träningarna och fokusera på högt tempo i spelet med få tillslag och mycket rörelse/variation. Jag ska försöka att ha roliga träningar så att spelarna ser fram emot nästa träning.
 
Vad kan spelarna förvänta sig med dig som tränare?

Att de kommer att utvecklas under året i sitt passningsspel,teknik,spelförståelse och bolltempo så att de kan konkurrera om en A-lags plats nästa/detta år.
 
Är tränarsuget tillbaka och du är taggad på att utveckla talangerna i SSIF igen?

Självklart är jag taggad. Alltid roligt att vara på en fotbollsplan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0