Davve byter klubb

David "Davve" Johansson, 20årig Klostergårdsbo, fantastiskt trevlig kille. Nu tillhör han Lunds SK. I år har han varit osugen på fotboll och höll bara ut några månader, året innan blev förstört av massa bristningar. Nu verkar han ha suget tillbaka, det är tråkigt att det suget inte tillhör SSIF. Bloggen önskar givetvis Davve lycka till i Lundafotbollen. Vi har måga härliga minnen av David. Dels för hans mål för Sandby, dels för hans härliga humör och personlighet. och givetvis festminnena, usian Bolt rakt in i taggbusken och breakdansandet som fällde ett pensionärspar på Björka. Det finns många härliga minnen av Davve!




Jag läste LSK på din facebook-status, har du skrivit på för den klubben?
 
Ja, jag skrev på för ungefär 2-3 veckor sedan.
 
Varför blev det LSK?
 
Det blev som det blev. Kändes bäst för mig att gå dit. De kontaktade mig för ett tag sen och jag har haft klubben i åtanke sedan dess. När de kontaktade mig var jag fortfarande trött på fotboll så jag valde att tacka nej och fortfatte istället med mitt uppehåll. Tiden gick och för ungefär en månad sen skrev några vänner på för klubben och då kände även jag ett sug på att börja lira igen.
 
Varför ville du inte fortsätta i Sandby?
 
Jag var som tidigare sagt väldigt trött på att spela fotboll. Alla träningar och matcher kändes allt mer som en börda. Jag har alltid spelat fotboll, kört på i med- och motgång men tyckte helt enkelt att det inte var kul längre. Fotboll ska vara kul, annars är det inte lönt att spela. Så tycker jag iallafall. Uppehållet som jag har haft var väldigt skönt och viktigt för mig. Men nu är jag sugen. Ibland kan ett uppehåll hjälpa en att få tillbaka gnistan igen. Min gnista är iallafall tänd och jag vill ge mig själv en ny chans, i ett nytt lag.
 
Hur har du trivts i Sandby?
 
Jag har trivts mycket bra. Känt mig som en i gänget ända sen dag ett. Stort tack till Tidde som tog hand om mig direkt från första början. Det är svårt att inte trivas i en klubb som SSIF.  

Vad var det bästa med Sandby?
 
Listan är lång vad gäller den fronten. Men framför allt vill jag poängtera det sociala utanför fotbollsplanen.
 
LSK lirar i division fyra, vad hoppas du få för roll i laget?
 
Jag vill och har alltid velat spela framme i anfallet. Det är där tränaren vill ha mig också. Tränaren tror på mig vilket känns bra.
 
Hur ser din målsättning ut med fotbollen 2011?
 
Att bli bättre vad gäller allt. Det jag är bra på ska jag bli ännu bättre på och det jag inte är bra på ska jag förbättra. Jag ska göra en bra försäsong så jag hinner komma i bra form tills serien drar igång. Tränarna vet vilken situation jag är i och de ska hjälpa mig att komma tillbaka. Dem har alla sett mig spela innan så de vet vad ja kan.

Kommer du följa hur det går för SSIF?

Ja, självklart. Lycka till med allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0