Sundis tankar

Med en vecka kvar till försäsongsträningen börjar tar vi nu ett snack med högsta chefen, huvudtränaren Fredrik Sundblad. I skrivande stund vet vi inte när och var träningen börjar, detta får vi reda på så fort kommunen fastställt schemat för  Dalbys konstgräs. Nu lyssnar vi på Fredriks tankar om julhelgen, försäsongsträning och snabba fötter.

Fredrik lirar bandy, å Lindh säger att bandy inte är en sport.......





Nu var det några veckor sen träningen, har du saknat fotbollen?
Jag, precis som spelarna, tycker det är skönt med lite uppehåll. Men nu är jag väldigt sugen på att få dra igång på allvar.
 
Hur har jul- och nyårshelgen varit?
Mycket lugn och trevlig förutom att värmepannan, datorn och bilen gick sönder. Dessutom har jag ju fyllt år, så nu börjar man närma sig 30.
 
Har det blivit nån fotboll (live el tv) eller varit helt vila från fotboll?
Det har faktiskt varit vila från fotbollen. Jag har tittat en hel del på handboll och vintersporter istället. 
 
Har du planerat mycket inför träningsstarten?
Ja, framför allt har vi jobbat en del med hur organisationen ska se ut kring seniorlagen. Utöver det har jag och Micke utvärderat och i stort dragit vilka linjer vi ska arbeta efter under säsongen. Detaljplanering kring träningar gör vi veckovis.   
 

När drar träningen igång igen?
Vecka 2. Tid och dagar väntar vi fortfarande på i skrivande stund.
 

Hur många gånger i veckan och vilket fokus blir det när vi startar?
Förhoppningsvis får vi tid till 3 ggr/v. Fokus blir snabba fötter, kondition/tempospel, passning/mottagning och possession. Vi kommer även arbeta med kollektiva anfalls- och försvarsmetoder. Självklart ska vi även dra igång en cake-competition.  
 
Blir det några förändringar i upplägget jämfört med förra försäsongen?
Förra året arbetade vi in ett nytt spelsystem. Skillnaden blir att vi i år istället kan utveckla det och lägga mer tid på detaljer. Vår satsning på "snabba fötter" är också en förändring. 
 
Du har visat dig väldigt skicklig på bloggens rebusar, har du fått hjälp hemma, är du grym på klurigheter eller var de för enkla?
Jag är grym på klurigheter. En eloge till illustratören för det djup och liv bilderna i rebusarna besitter.
 
Vad förväntar du dig av fotbollåret 2011?
Hårdare konkurrens om platserna. Att jävligt revanschsugna spelare kan föra en jävligt revanschsugen förening till division 5 och att vi har förbannat roligt på vägen.
 
Vad förväntar du dig av ssif-bloggen 2011?
Målande matchreferat. Intervjuer i toppklass. Sköna porträtt och dokumentärer om människorna i och kring laget. Roliga omröstningar. Bevakning av Tillbergs satsning på fotbollsgolf. D.v.s. precis som 2010. 

Kommentarer
Postat av: Andreas Lindh

Bandy är inte och kommer aldrig bli en sport!! och sundis vi säger "snart 30" och joel är snart gamal nog för old boys, hehe :P!

2011-01-06 @ 04:33:06
Postat av: Fredrik

Precis

2011-01-06 @ 15:43:39
Postat av: Tom

Tjosan Lindh. Rätta mig om jag har fel Joel men vad jag vet så har Joel gjort matcher i Oldboys till och med innan han anslöt till vår trupp.

2011-01-07 @ 11:59:42
Postat av: Jeppa

Ursäkta men vad fan ska det här betyda? Nico ta genast bort Hennes försök till gratisreklam!! för övrigt blir jag gammal nog för oldboys nästa sommar!

2011-01-11 @ 11:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0