Gamla rävar: Mats "kungen"

Idag tar har bloggen tagit ett snack med Mats Sjöstrand, eller kungen som han kallas i vårt omklädningsrum. Lyckan över att ha träffat honom på BOIS-matchen gör att han nu är tillbaka i bloggen. Vi har snackat fotboll, barn och South Sandby Tournament. Läs om Mats nedan, stort tack för svaren! Bilden är bara så j*vla läcker.............



Mats om bilden: bilden är tagen timmen innan mitt bröllop förra sommaren

Hur är läget med Mats?
Hej bloggen. Läget med mig är utmärkt, familjen mår bra, fint väder och snart semester så det känns väldigt bra just nu.
 
Hur lever livet som småbarnspappa?
Jo livet som förälder flyter på tycker jag. Det är spännande och mycket nytt men det känns hur kul som helst. Vilmer är en god och glad påg. Det känns som han trivs med sina föräldrar. 

Det var skitskoj att se dig på BOIS-matchen, hur var det att se SSIF 2011?
Matchen mot BOIS var min första för året har liksom inte passat in riktigt innan att åka och titta och heja på er. Det var kul att ser er live efter att ha läst om er framfart här på bloggen. Sen saknade jag några lirare på planen som spelade när jag var med i ssif men och andra sidan är det skönt att se de unga spelarna som tar för sig och är duktiga.
 
Följer du laget?
Ja självklart följer jag laget mest på blogg,kollar hemsidan och tabellen i tidningen
 
Hur kommenterar du årets SSIF efter de 90 minuterna du sett?
Ja, tyvärr har jag inte sett en hel match än. Jag såg bara de sista 45 mot BOIS. Inga mål men del chanser och en några riktigt fina uppspel. Tycker att det såg bra ut och ni har en bra och bred trupp. Mixen mellan gamalt och ungt är bra. Så det är bara att köra på. 
Ser fram emot att se en hel match med er på hemma arena.
 
Vi går över till South Sandby Football Tournament & Fest, 23 juli är det dags, du kommer väl?
Ja jag kommer,anmälan är skickad i skrivandets stund.
 
Hur tränar du inför turneringen?
Jag har börjat med att köra lite vän med bollen övningar. Jag klarade 3 trixningar utan att tappa ner bollen ( 2 höger och en Vänster) Så nästa vecka ska jag börja kapa tiondelar..Nä skämt och sido det blir inte så mycket boll, en liten löprunda då och då och promenader med barnvagnen. Kanske får man komma ut till Sandby och ta en träning så man får lite boll i sig.

 
Vad tyckte du om south sandby football tournament & fest förra året?
En underbar tillställning, något som man gärna vill vara med om igen.
 
Vad förväntar du dig av årets upplaga?
Revansch...Jag hade turen att hamna i ett riktigt bra lag och vi tog oss ända till finalen. Men tyvärr förlora vi finalen men om det blir samma lag igen ( vilket jag hoppas) så går vi revansch och för seger. Om det skulle bli nya lag så får jag skicka en passning till old boys laget ( är ju snart där) att det hade varit skönt att lira in sig med dem. Så man har chans till att bli ung och lovande igen.
Annars är det helheten fotboll och fest det gillar man ju. O fotbolls mässigt så skönt lir, lite samba fotboll och en och annan semi-klack, ja fin lirhelt enkelt

Kommentarer
Postat av: Tom

Kungen Mats...kom tillbaka till sannabyn för fan! =)

2011-06-03 @ 15:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0