Sebbe Maicon

Idag tar mannen, backen, legenden plats i bloggen. Skjuter hårdast i byn och har bäst koll på lokalfotbollen. Därför får hans ord plats i Sandbys blogg. HBK:aren och Olle Fridolf-grannen säger sitt nu................



Hur är läget med Maicon Löfkvist?
Jo tack bara bra :)

Hur är fotbollsformen?
Fotbollsformen är på topp. Jag presterar bra på både träningar och matcher så det känns kanon.

Beskriv kort matchen igår (läs två veckor sen), du satt på bänken mot Tomelilla?
För det första så blev jag blixtinkallad precis innan matchstart på grund av att vår back Henke Ekström skadade sig på uppvärmingen så det var bara att ringa morsan och be henne att komma upp med skor, benskydd osv. Själva matchen mot Tomelilla så gör vi en riktigt bra insats men vi hade inte marginalerna på vår sida denna gång som vi hade mot Staffanstorp senast. Tomelilla var ett riktigt bra lag, helt klart det bästa laget vi har mött hittils i år. Själv så hade jag hoppats på speltid men det kommer nog så småningom. Man vill ju alltid spela så det är ju klart att man blir frustrerad och besviken när man inte får chansen. Men det är bara att ta nya tag.

Hur nära en startplats i div.4 är du?
Väldigt nära!

På vilken position tycker du att du presterar som bäst?
Helt klart som högerback, men även som högermittfältare som senast när vi mötte LSK med U-Laget där jag gjorde 1 mål och 1 assist.

Vilka är dina styrkor som fotbollsspelare?
Offensiven, snabbheten, bra inlägg och stenhård högerpensel :)

Du gjorde ett succéartat inhopp i DM mot div. 2-motstånd för några veckor sedan, hur kändes det inhoppet?
Det kändes suveränt. Jag var enormt taggad och inspirerad att få spela mot ett division 2 lag som Höllvikens GIF som ställde upp med ett rent A-lag. Jag gjorde det bra under den halvtimmen jag fick och så var det kul att få ställas mot deras stora stjärna Björn Larsson :)

Vem är lokalfotbollens största stjärna? Mest underskattade? Nån som kan spela på högre nivå?
Lokalfotbollens största stjärna är helt klart Benny " Guldfot " Gullberg. Mannen, myten, legenden. En man med en underbar personlighet och som brinner, lever och andas fotboll. Sen så finns det nog inte direkt någon underskattad spelare i lokalfotbollen, inte vad jag vet i alla fall. Spelare som jag tycker kan spela högre upp i seriesystemet är Glenn Kvist mittback i Åkarps IF som skulle kunna spela i division 2 minst. André Håkansson anfallare i Kulladals FF. Öser in mål i division 4 och kan nog spela en eller två divisioner högre upp i seriesystemet. Mikael Kehler målvakt i Hardeberga BK som var en stor anledning till att vi spelar i division 4 i år. Tobias Jönsson mittback i Hardeberga BK som skulle kunna spela en eller två divisioner högre upp minst.


Sebbe och lokalfotbollens största stjärna Benny?

Vilken är din målsättning med fotbollen i år och på längre sikt?
Min målsättning i år är att få mer speltid i A-laget och fortsätta att utvecklas som fotbollsspelare. Sen på längre sikt så vill jag fortsätta att utvecklas och bli så bra som möjligt och spela högre upp i divisionerna. En dröm hade helt klart varit att spela för mitt favoritlag Helsingborgs IF någon gång i framtiden.

Vilken är nyckeln till framgång för HBK?
En för alla, alla för en!



Det här e lokalfotbollens drömelva enligt mig! (4-4-2)
Mikael Kehler MV (Hardeberga)
- Amir Darban Kahles (Torns IF), Tobias Jönsson (Hardeberga) , Glenn Kvist (Åkarps IF) , Martin Svensson (Hardeberga)
- Andreas Westeson (Hardeberga) , Andreas Bäckström (Hardeberga) , Jesper Rendin (Torns IF) , Gustaf Hamberg (Staffanstorps GIF)
- André Håkansson (Kulladals FF) , Tomas Martinsson (Torns IF)
Bänken: Tomas Munck af Rosenschöld (Staffanstorps GIF) , Martin Nordbladh (IFK Trelleborg) , Oskar Roxström (Hardeberga) , André Sandstedt (Torns IF) , Simon Larsson (Staffanstorp) , Erik Sahlin (Genarps IF) , Martin Varga (Furulunds IK)


Följsam back

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0