best of årsmötet

I onsdags var det årsmöte i föreningsgården, det hände lite av varje. Jag minns bäst den goda äppel-flätan, fantastisk kaka. Bit nummer sex var nog godast. Här kommer en väldigt kort rapport från mötet: Olle blev omvald som ordförande, medlemsavgifterna är oförändrade och klubben ska börja sälja halsdukar.

Mötet inleddes med att jag intervjuade Josse och Matte, hör fyra av frågorna nedan:

När började ni idrotta i SSIF, och varför?






Varför tror du att just du kommit så långt?



Hur ser en normal träningsvecka ut?



Vilken målsättning har du med ditt idrottande?




Damerna tilldelades pris för sin fina säsong, på plats på årsmötet var en ny damlagsmålvakt. Landslagsmålvakt för Israel, fräckt!


Grattis till priset!




Tommy Hartmans pris gick 2010 till mig, Louise Andersson och Lina Härle. Föreningens bloggare delade på priset, motivering nedan:


2002 fick jag Tommy Hartmans pris första gången, då med motiveringen: "Niclas har sedan unga år varit en ledargetalt bland kompisarna i P85. Utöver sin egen fotbollskarriär har Niclas tidigt visat intresse för övrigt föreningsarbete. Han har varit ungdomsdomare, tränare och ledare för SSIF´s idrottsskola. En välförtjänt utmärkelse."

Det är hedrande att få pris, lite tråkigt att behöva dela det. Vi ska dessutom få ett överraskningspris imorn. Jag vill med detta förklara hur en karriär kan se ut. Åtta år efter första utmärkelsen får jag pris för att jag kan blogga. Redan som 17åring hade jag alltså varit domare och tränare. Om jag får priset igen om 8 år är det nog med motiveringen: "Niclas har som förtidspensionär suttit flest timmar på ICA och sålt rekordmånga bingolotter. En välförtjänt utmärkelse."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0