Davve Jönsson

Idag presenterar bloggen David Jönsson, mannen som toppat formen och presterar på sin högsta nivå för tillfället. Innan han bjuder på trevlig måndagsläsning vill jag bjuda på några vardagliga händelser som förgyller livet. Ett gott skratt förlänger livet sägs det, små saker kan göra livet roligare för stunden.

* Jag fick ett sms av Tom, han och mackan hade snackat om toastmasterrollen på bröllop. Enlig Tom ska mackans kommentar till den rollen vara: "Toastmaster vad fan. Han grillar ju ändå bara maten!"

* På Icas parkering stod en Audi med regestreringsskylt BMW, sen tre siffror. Det förgyllde min söndagsvandring till konsum, gladde lika mycket som 8 gräddbullar och tre pingvinstänger.

* Jag drömde inatt om att Arsene Wenger var i Sandby. Fråga mig inte varför, men jag "köpte ut" Julmust till honom eftersom han inte fick köpa. Wenger i Sandby förgyllde min natt.

* En tråkig dag på jobbet kan snabbt bli rolig. Utanför mitt fönster är en liten gräsmatta på en innergård. På andra sidan är ett typ av behandlingshem. Några därifrån hade gett sig ut med golfutrustning på denna lilla gräsplätt. Full sving med långa järnklubbor och riktiga bollar blev några minuter av komedi och livsfarlig lek. Bollar mellan, mot och på hus var en udda eftermiddag.

Dessa saker och David Jönsson har förgyllt min helg och måndag..................





1. Du kallas krågan, var kommer det smeknamnet ifrån?
 Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte! Men det är heller inte något smeknamn som används så mycket längre som tur är..
Men ja det var nånting vi kom in på djur och man skulle ha samma förstabokstav på sitt namn och djur som t ex Danne blev Danne duva, roth blev Alex allbatross och felle blev Felle Fjäril Sen hade Danne redan D så då fick vi ha en annan bokstav till mig och eftersom jag var kapten i innebandylaget då så Blev det K och där kom väl Kråka men lät mer skånskt med Krågan så fick bli det då! Sjukt långsökt jag vet! haha

2. Din mejladress är SSIF-davve, hur länge har du spelat i SSIF?
 Ja med brist på fantasi så blev det så för några år sen. Jag vet inte riktigt men jag började när jag var 5-6 år så runt 13

3. Vad tycker du om föreningen?
 Jag tycker det är en fin förening med många eldsjälar som lägger ner väldigt mycket av sin fritid för att det ska bli så bra som möjligt!

4. Du har spelat innebandy i många år också. Varför innebandy och vad var det bästa i din innebandykarriär?
 Svår fråga varför, men ja det var många polare som lirade så jag ville testa på och tyckte det var ball. Sen det bästa i min innebandykarriär kan jag inte välja ut något "bästa" för har så många. Men det står mellan när vi vann DM guld, semifinal i gothia cup eller när vi var i SM slutspel.

5. Du har fått mycket speltid i träningsmatcherna, är det i år du tar en fast a-lagsplats?
 Ja det har blivit en del! Det har jag ingen aning om, många som har gjort det bra på positionerna jag har testat

6. Vad har gjort att du utvecklats mycket och toppat formen just nu?
 Om jag har toppat formen vet jag inte men skulle tro att det är för att jag slutade på innebandy efter förra säsongen och kunnat satsa på fotboll för fullt

7. Du gillar inte att spela mittback, du har fått testa på defensivt mittfält, men spelat mest på högerbacksplatsen. Vilken position tycker du att du ska spela på?
 Nä jag tycker det händer för lite och man får inte springa av sig där.. Ja det är alltid kul att testa på nya positioner men känner mig mer hemma som ytterback. 



8. Du deltar i söndagskvällspokern som Fredrik startat där du möter dina lagkamrater. Hur går det för dig i pokern och vem är din svåraste motståndare?
 Ja det stämmer och det går rätt bra, har vunnit 3 utav 6 gånger och 2.a en gång så det är väl ett okej facit. Den svåraste motståndaren är nog en som heter Rickard om jag har förstått det rätt och är Fredriks polare

9. Du pluggar till snickare väl? Varför känns det yrket rätt?
 Ja det stämmer! Jag gillar att använda min kropp och skapa grejer och tycker det är ball så därför känns det rätt.

10. Om några månader tar du studenten, hur förändras ditt liv då?
 Ja det ska bli jäkligt najs! Ja det förändras väl på det sättet att jag inte kommer gå i skolan mer utan kommer jobba hela veckan istället annars vet jag inte ritktigt om det är någon större skillnad

11. Hur tror du det kommer gå för SSIF i årets serie?
 Det har sett bra ut tycker jag så topp 3 ska väl vara rimligt!

12. Om fem år, vad har inte förändrats i herrlaget då, och hur bra har laget blivit?
 Allt ball som händer på och utanför planen hoppas jag! Får vi fortsätta att ha bra tränare så ligger vi utan problem i 5.an kanske 4.an om vi har lite flyt. 
 
13.Du har spelat på båda kanterna och använder båda fötterna, kan du reda ut nu om du är högerfotad, tvåfotad eller nollfotad?
Haha ja bra fråga! Men eftersom jag på senaste tiden bevisat att jag har en vänsterfot också så är jag väl lite tvåfotad iallafall!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0