Inför DM med Andy Lindh

Idag inleds årets DM-spel, eller europaäventyret som Lindh kallar det. I DM är det vårt U-lag som tar chansen att få tufft seniormotstånd. Kvällens match blir en rejäl utmaning, division 5-laget Gylle står för motståndet. Det blir tufft, jobbigt och kanske en härlig chans till skrällseger. Ungdomlig entusiasm mot ett segt femme-lag. Nedan publicerar bloggen en nyskriven krönika av Lindh.......


Gylle AIF


De flesta fotbollsspelare drömmer eller har drömt om att få spela i de stora klubbtävlingarna ute i Europa. Oftast tänker man sig själv spelande i nåt av dom stora ligornas lag som Barcelona, Liverpool, Juventus och kanske även i sitt favoritlag i allsvenskan. Men det är inte så ofta man tänker sig spelandes ute i Europa med sitt div.6 lag i byn. För dessa lag är det en lång och svår väg att gå. Först och främst måste man göra bra ifrån sig i DM, därefter kan man få en kvalplats till svenska cupen och vinna den om man inte möter allsvenska mästarna. Helt plötsligt får man en inbjudan till Europa Leagues kval.

Imorgon börjar SSIF den långa och spännande vägen mot Europa genom att möta div.5 laget Gylle IF. Även om jag vet att vi aldrig kommer gå hela vägen kan jag inte sluta drömma om att Sannabyn ska spela i Europa. Kalla mig obotlig optimist men lite måste man få drömma även om man drömmer stort och orealistiskt.

/Lindh #8




Kommentarer
Postat av: Magga

Lindh #8, antar att vi delar på denna siffra om inte jag "tvingas" till Calles nr10 iår!?

2011-03-04 @ 16:44:44
Postat av: Andreas Lindh

Det var Nico som skrev ditt //Lindh #8 men åttan är min ;).

2011-03-04 @ 17:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0