Lite annat + plus mackan i Stockholm

Smått å gott i bloggen. Äntligen fick vi världens godaste muffins, mackans sponsor Johnny har levererat nya prylar och medföljande krav. Längst ner kan ni läsa om mackans första vistelse i Stockholm, vad tyckte han om huvudstaden? Han fick ett Stockholmstest också, hur mycket Stockholm är Mackan?


Efter träningen bjöd Conne på fika. Han var en av tre i toppen på Cake Competition, som betyder botten och bakning. Igår bjöds vi på de godaste muffins som använt min mun, kladdekaksmuffins med non-stop-kulor. Tack Conne!


Grabbarna njuter av kakorna efter träningen


-vilken ska jag välja?



Johnny har levererat två stora schampooflaskor till Mackan. Igår kom nästa sponsring, som ni ser på bilden ligger där ett block och penna på mackans plats. Den gåvan kommer givetvis från Johnny Lindkvist, hälsningen som följde med från Johnny var: "-där ska du skriva ner dina innersta tankar, om form, fotboll och livet. Sen får jag läsa det i bloggen." Bloggen är tacksamma att Johnny startat serien "Mackans liv". Varje vecka kommer ett nytt kapitel från mackans dagbok. Mackans reaktion och tacksamhet ser ni nedan!




Stockholmsfrågor till Mackan:

1. Du besökte Stockholm för första gången, hur sammanfattar du vår huvudstad?
 

Som en väldigt stor stad. Det var verkligen jättemycket folk överallt hela tiden, en stad med många gamla byggnader.


2. Vad var det fetaste med Stockholm?

Haha, ingen aning, vi va där 3 hela dagar och kolla och gjorde grejer hela tiden, kul och se dom klassiska sakerna som globen, riksdagen, var Reinfeldt bor, Gondolen som är en utsiktsplats över Stockholm, alla enorma köpcenter och såklart att festa och gå ut i Stockholm.
 
3. Vad saknade du från Sandby under din helg i Sthlm?
 

Saknar alltid Sandby! Nä, men såklart skånskan, fotbollen o alla man känner….blev lite trött att ständigt höra stockholmska både på tv och när vi va på stan.


4. Vad gjorde du i huvudstaden?

Vi va 6 st som åkte upp där, 4 st av mina kompisar och en polares tjej va uppe, va egentligen meningen att vi skulle hälsa på en annan av mina kompisar som bor där och ha en rolig helg bara!
 
5. Hur beskriver du stockholmarna?

Blandade känslor faktiskt, det e helt klart mer snobbigt och mer uppklätt än vad det är på många andra håll i Sverige, kändes som att statusen va viktigt, emellanåt såg man en och annan ”schtek”. Annars hyfsat trevliga.
 
6. var det något strul på flygplatsen eller på planet, eller något annat som störde greken?

Haha, nä jag klara mig ganska bra, han kollat på ”gränsbevakarna” på tv och vet vad som gäller när man kommer till en flygplats + att min syrra jobbar på Sturup lite då och då inom tullen.
 
7. Hade du några problem att hitta i huvudstaden eller probelm att anpassa dig till staden?

Haha, jag va ständigt förvirrad och mitt lokalsinne va mer eller mindre noll, som tur var det några som hade varit där tidigare och hade bättre koll på läget, språket va det inga problem med heller, tjejen som hängde med oss tyckte att det va lättare att prata engelska istället för svenska, men jag håller nog inte med henne där.




 
Sthlm-test:
1, Vad heter området i den ostligaste delen av Stockholm som har över 30 000 öar?
 

Djurgården kanske. Nä, Stockholms skärgård säger jag.

Rätt


2. Vad heter det medeltida slottet som förstördes i slottsbranden 1697?

Haha, ingen jävla aning…

Fel (Tre kronor)
 
3. I vilken del av Stockholm ligger kungliga slottet?

Gamla stan eller Kungsholmen, måste gardera där!
 
Rätt (gamla stan)

4. Vad heter det stora torget som i folkmun kallas för "plattan"?

 Hötorget tyckte jag att det hette.

Fel (Sergels torg)
 
5. Vad heter det kända museet och den stora djurparken som ligger på Djurgården?

Vasamuseet, vi va faktiskt där…Djurparken har jag ingen aning om.

Fel (vasamuseet e rätt, men djurparken heter Skansen)
 
6. Vad kallas pubområdet som bl.a. spybar ligger på?

Stureplan?

Rätt
 
7. Vad heter arenan som byggdes för OS 1912?

Globen! Jag kan bara den i Stockholm........

Fel (Stockholms stadion)


3 av 7, skitbra!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0