Två skadade

Idag tar bloggen upp det negativa med fotboll, skadehelvetet. Vi har just nu Joel och Nicolai som dras med långvariga skador. De berättar om sina skador nedan. Tack för väldigt snabba svar. Virre har inte hunnit svara än, men det är inte så konstigt då en av frågorna var: beskriv dina skador genom åren, stora som små? Det kan ta några dagar det.......... Hur det ser ut med övriga småskador har bloggen inte full koll på. Virre bör vara tillbaka om 1-2 veckor med sin dåliga tå, Oscar har lite fot- och ljumskproblem. Vi önskar alla skadade ett snabbt tillfrisknande!






Joel Lindquist

1. Du skadade handen på en träning för cirka en månad sen, hur gick det till?

Fick under träningen en tackling bakifrån och var inte helt beredd på det. Föll lite illa och fick handen under mig i fallet.

2. Det tog tid innan du kollade upp det, har du hög smärttröskel?

Det tror jag i och för sig att jag har men nu berodde det mest på att jag trodde att det var en kraftig stukning (vilket såhär i efterhand visade sig vara riktigt obegåvat).

3. Vad sa läkaren att felet var?

En dislocerad spiralfraktur på Metacarpal för vänster ringfinger. En fraktur som normalt kräver operation men inte om man väntar drygt två veckor att undersöka den…….

4. Hur länge blir du borta?

Ingen aning, säkerligen 4-6 veckor till med tanke på att jag inte bör utsätta handen för någon belastning/yttre våld den närmaste tiden. Kan bli både kortare och längre konvalescensperiod, följer det veckovis.

5. Tränar du något annat medan du väntar på fotbollscomebacken?

Absolut, kör "Skryllemilen" 3-4 ggr/vecka. Utöver detta har jag blivit utmanad i en badmintonfight vilket känns inspirerande





1.      
Nicolai Paradis


Hur mår du och foten idag?

jag mår bra fast foten är väl sådär tror jag har fått en inflammation vid ett av ärren.  
 
Var det en lyckad operation?
ja eller läkaren sa att det hade gått bra och att de hade lyckats med det skulle ta bort och sätta fast.
 
Det var drygt en månad sen du opererades, har rehabiliteringen gått som väntat?
ja enligt min sjukgymnast har jag väldigt bra rörlighet på foten så det ser bra ut förutom den inflammationen eller va det nu är.
 
När är du tillbaka på fotbollsplanen?
jag vet inte riktigt måste första komma igång ordentligt med foten för just nu är det rätt svårt att jogga eller att belasta den så dröjer nog ett tag till tyvärr.
 
Har du längtat mycket?
längtan har varit och är fortfarande fruktansvärt stor, har inte lirat fotboll på skit länge och nu när vårvädret börjar komma längtar man bara mer.
 
Du ska med på träningslägret, blir det comeback med laget då?
ja det ska jag om allt funkar med foten. ja det blir min comeback med laget.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0