CALLE Ö

Han är Sandbys Kenneth Andersson, han är den störste efter Rickard Svensson som haft nr 10 i Sandby, han har bjudit på världens vackraste assist med sin bicca i Sandbycupen. Nu sitter han i Australien. Men vi har inte glömt honom, vi saknar honom. Bloggen har kollat läget med ev av Sandbys bästa höjdhoppare genom tiderna. Vi ger er Calle Öster!





Hur är läget?
Jotack, det är bara bra.

Hur går studierna?
Helt okej, dessvärre är jag tvungen att lägga oväntat mycket tid på skolarbete. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men nästa termin ska jag välja lite lättare kurser så att jag kan njuta mer av min tid här.

Trivs du bra i Australien?
Ja absolut, mycket trevligt land med trevligt folk.


Vad gör du och dina nyfunna vänner på fritiden?
Under de första månaderna blev det en hel del camping ute i vildmarken. Nu börjar det bli vinter och kallt så det blir mindre av det och mer festande istället.

Blivit nån fotboll? Eller annan träning?
Jag har tyvärr bara spelat fotboll två gånger. Jag tränar klättring en gång i veckan och ska försöka ta mig ut på nån löprunda varje vecka, har sprungit en gång hittills. För övrigt så cyklar jag till och från skolan så ofta jag kan, dvs om det inte regnar, och till och från puben. Sen surfar jag också så ofta jag kan. Det har blivit fyra helger med surfing än så länge.

Vad är lyxigast med att bo i Australien?
Jag vet inte om det är så lyxigt att bo i Australien egentligen. Men jag gillar att det finns vacker natur och grymma surfstränder.

Vad saknar du mest från Sverige?
Fotboll förstås.

Följer du herrlagets vardag och matchspel?
Självklart. Jag kollar bloggen varje dag, om jag inte är ute i vildmarken förstås. Jag tycker att bloggen har utvecklats och blivit ännu bättre. Bra jobbat!

Vilket datum får vi se dig i byn igen?
Jag har inte bestämt när jag ska åka hem än. Det lutar åt nån gång i januari eller februari nästa år. Det beror på var och när jag ska börja mitt examensarbete.


Signerat idolkort


Din kommentar till:
SSIF´s fyra raka segrar (5 raka):
Helt okej start, men jag är inte nöjd förrän kontraktet till femman är säkrat.

Att Håkansson har nummer 10: Det verkar som om han har gjort ett bra jobb så det är väl okej att han lånar den. Men han får inte bli för bekväm i den, det är som sagt bara ett lån.

Att Conne leder skytteligan på 5 mål (nu har Eric tagit ledningen): Han vann ju skytteligan förra säsongen pga min dåliga höst så det är inte överraskande om han tar hem den titeln i år igen.

Att vi fått nytt matchställ: Det var på tiden, en moralhöjare och dessutom snyggare är det gammla.

Att vi har konstgräs (förmodligen) när du kommer tillbaka: Det visste jag inte, men det låter ju härligt. Segt att behöva lägga så mycket extra tid på att åka till Dalby under vinterträningarna.

Mackans nya knäskada: Mycket tråkigt, jag trodde att han äntligen skulle gå från en lovande junior till en etablerad seniorspelare i år. Men det får bli nästa år. Jag och Mackan får hjälpas åt att jobba bort dom onödiga kilona när jag kommer hem.

Att det inte finns någon Lindh i Australien: Det är nog bra att få ett Lindh-fritt år. Då kan jag njuta extra mycket av honom nästa år.

Att Håkansson inte klarade 14 cheese: Pinsamt, det finns inte så mycket annat att säga.






THIF - Örtofta IS
Var en härlig dag för fotboll i lördags på Tornavallen med fint väder, gott om folk som var och tittade och en plan som håller en riktigt hög standard. För dagens motstånd stod Örtofta som inte direkt rosat marknaden resultatmässigt. Så fokus på samlingen va att vi inte kunde gå in med inställningen att det "bara" var Örtofta vi möte för då skulle det straffa sig.

I första halvlek är det total Hällestad dominans men trots stort bollinnehav och mängder av chanser står det endast 4-0 i halvlek.

I halvlek pratar vi om att fortsätta pumpa på och se till att få med oss ett bra resultat och göra ytterligare några mål som kan vara avgörande i slutändan.
När andra drar så börjar andra lite trevande från vår sida och det dröjer ungefär 10 minuter innan vi gör både 5-0 och 6-0. Sen gör Örtofta 6-1 någon minut senare efter vissa tveksamheter i försvaret sen gör vi relativt snabbt ytterligare 3 mål. Efter dessa målen kommer 3-4 minuter där hela vårt laget går ner sig totalt och tillåter Örtofta att göra 3 mål. Sen i slutminuterna gör vi 10-4 vilket blir slutresultatet.
Skall jag summera matchen så hade resultatet kunnat bli ännu större med lite mer flyt och skärpa i vissa avslutslägena. Sen Örtofta är inget bra lag och deras position i tabellen är ganska talande för kvalitén på både deras spelare och den fotboll som de presterar. 

Positivt: Det vi tar med oss ifrån matchen är att vi faktiskt gör 10 mål och skapar väldigt mycket chanser och att vi fördelar målen på sex olika målskyttar vilket känns riktigt bra.
Negativt: Vi måste verkligen rannsaka oss  kring hur vi kan låta ett lag som Örtofta få göra 3 mål på oss under 3-4 minuter, för sådant har vi inte råd med mot tuffare motstånd.
Nästa match spelat borta mot Teckomatorp på fredagkväll så då blir det nya tag igen.
/ Christian




Kommentarer
Postat av: Andreas

När får jag mitt signerade idolkort Nico? Behöver något som kan ta mig igenom de ensamma nätterna i Rotterdam.

2011-05-19 @ 10:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0