SSIF-TV

Maglasäte var först, Maglasäte är bäst. Nu har SSIF också TV-produktion. En gång i veckan ska vi försöka presentera en presskonferens med tre heta pågar. Denna veckas tre i fokus är två skadade och chefen himself. Premiärpresskonferensen har jag översatt och presenteras nedan i text. Ljudet blev inte bra, U-tränarna snackade laguttagning i bakgrunden och allt passar inte att publicera. Håll tillgodo med en presskonferens i text...............






Med inspiration från Maglasätes fantastiska studio-Maglasäte, så börjar Sandby idag med sin presskonferens inför helgen. Dagens medlemmar är Marcus Amasalidis, Tom Hansson och Fredrik Sundblad. Vi börjar från vänster med Mackan:

Bloggen: Hur är läget med knäet?
Mackan: Det börjar bli bättre, korsbandsskadad. Uttänjt eller lite av......... den är ganska allvarlig.
Bloggen: Du har börjat rehabträna!?
Mackan: Stämmer!
Bloggen: Hur går det?
Mackan: Det går bra, jävligt jobbigt och jävligt tråkigt!
Bloggen: Två gånger i veckan va?
Mackan: Ja!
Bloggen: Känner du nån framgång?
Mackan: Ja, jag börjar kunna sträcka på mitt knä.
Bloggen: När är du tillbaka?
Mackan: Till hösten eller kanske till nästa säsong.
Blggen: Du är ändå nere varje träning, känns det gött att hänga med laget?
Mackan: Jaja, det är schysst!




Då går vi över till den senaste skadan:

Bloggen:
Vad har hänt Tom Hansson?
Tom: Spricka i armen.
Bloggen: Hur gick det till?
Tom: Jag skulle åka rullskridskor, så var där ingen broms. Så jag trillade och det blev en spricka.
Bloggen: Hur länge blir du borta då?
Tom: Det vet jag inte, det beror på hur fort det läker.
Bloggen: Vad säger dem?
Tom: Jag får träna så fort jag kan, men ska ha gips i tre veckor.
Bloggen: Men du är också nere här första träningen efter skadan, känns det bra att vara här nere å hänga?
Tom: Ja, gött med korv också.
Bloggen: Hur var dagens korv?
Tom: Lite frusen (menade brödet) men det är gött ändå!
Mackan: Jag tyckte den var jävligt god!!!!
Bloggen: Vilken var bäst? 2a eller 3e?
Mackan: Det blev ingen tredje, blev bara två!

Då lämnar vi de två skadade och går över till Fredrik:

Bloggen:
Nybliven tvåbarnspappa, vi gratulerar!
Fredrik: Tack så mycket Niclas!
Bloggen: En liten grabb.
Fredrik: Ja, det blev det!?
Bloggen: En blivande Sandby...........
Fredrik: Sandby, sen landslaget.....ytterback!
Bloggen: Match på måndag mot Hörby, lite tankar inför den?
Fredrik: Det blir en tuff match, jättetuff. Som alla i den här serien. Jag har en stark tro på laget, jag tror vi kommer vinna den.
Bloggen: Det är väl dem två topptippade lagen som möts?
Fredrik: Ja, dem e duktiga, jävligt duktiga. Dem spelar också med tre forwars, eller försöker i alla fall. Där har vi något att bita i..........
Bloggen: Vi har varit färre på denna veckans träningar pga skador, sjukdomar och resor. Hur väl föreberedda är vi?
Fredrik: Vi vet hur vi ska spela. Det kan vi nu, så det fixar vi.
Bloggen: Vad blir nyckeln till seger?
Fredrik: Mittfältet, det defensiva arbetet på mittfältet.

Vi tackar för dagens presskonferens. Krya på er och Fredrik: Hälsa hem!









Kommentarer
Postat av: Andreas Lindh

Mackan ser ju lagom road ut :P.

2011-05-14 @ 13:36:18
Postat av: Nico

Lindh: om du hade läst presskonferensen hade du kanske förstått att han är knäskadad. E man road då?

2011-05-14 @ 14:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0