Veckans profil och Ensam mamma söker

Conne är byns påg denna veckan, affischerna inför måndagens hemmamatch pryds av honom. Även dagstidningar och lokaltidningen gör reklam för matchen med en bild på Conne. På hemsidan, ssif.se, kan ni se uppsnack inför matchen. Intervju med Conne inför matchen finns både där och här.

Några frågor till hemsidan, eftersom du är synlig denna veckan på matchaffischerna.

1. Hur sammanfattar du säsongen hitills?

Vi har inte riktigt fått igång vårt spel men har full pott än så länge och det får vi vara nöjda med.


2. Du har inlett fantastiskt, är du själv nöjd? Är du i ditt livs form?

Fantastiskt kanske är lite att ta i. 5 mål på de två första matcherna, jo det kanske är fantastiskt, men sen har det varit lite trögt med målgörandet men då är det skönt att andra stigit fram som till exempel Erik nu senaste matchen mot GOF. Formen känns helt okej finns alltid lite mer att önska men jag får hoppas det kommer ju längre serien lider.


3. Hur känns det att vara serieledare?

Det känns riktigt gött, speciellt att vi har vunnit alla matcher än så länge känns riktigt bra.


4. På måndag är det hemmamatch mot Hörby, ett lag som på förhand tippades som seriesegrare. Vad tror du om matchen?

Det kommer att bli tufft, de har inte börjat speciellt bra, så de är nog riktigt sugna på tre pinnar. Vi vill självklart behålla vår serieledning och kommer att de allt för att vinna vilket jag också tror att vi gör. Vi har visat i alla våra matcher att vi aldrig ger upp och det tror jag är nyckeln till att vi kommer att vinna på måndag.


5. Vad krävs att vi förbättrar i vårt spel för seger på måndag?

Allting måste höjas ett par snäpp men jag tror att nyckeln är vårt passningsspel. Får vi igång det kommer Hörby få det tufft.


6. Du är veckans profil och kommer att synas på gigantiska planscher inför matchen runt om i hela byn. Hur känns det?

Nä, det är bara skoj, kul att synas lite i byn.


7. Vilken hälsning skickar du till sandbyborna inför hemmamatchen på måndag?

Kom till Vallen på måndag, TRO MIG ni kommer inte bli besvikna.


Det är dags för nya avsnitt i serien Ensam mamma söker. Nu ska singlar skicka brev till mammorna. Förra året hjälpte bloggen Lindh att söka. Nu är Lindh i förhållande, de träffades utanför programmet. Nu gör bloggen ett nytt försök att få med en SSIF:are i tv. En 21-årig fotbollstjej kan väl passa.......................Mackan? Bloggen har ivf skickat in en dikt till 21-åringen, My heter hon.
Så här ser My ut:



Bilden som skickas till My tillsammans med dikten är en bild på Mackan och hans förebild och mentor i livet:


Vad vill du veta om mej,
för att du inte ska säga nej?
Kanske att jag är grek?
Hatar kaffe, älskar smek
Jag är vikarie i svenska, spanska och franska
På morgonen är det inte lätt att med mig handska
Jag går aldrig upp före tre
Försöker du väcka mig blir jag sne
Kul att du har en liten grabb
Honom ska jag lära äta kebab
Jag ska visa dig min by
Här behöver du inte känna dig ny
Här är fjortisarna värsta skurkar
Försök konkurrera ut Torsten i att samla burkar
Om du undrar var jag e?
Kom ner till Ica får du se
På grund av deras korvar har jag blivit stammis
3 korvar på tio minuter borde ge en grammis
Jag ska bjuda dig hem till min ny etta
Den 1e juni händer det rätta
Då flyttar jag och min brödrost
Från gröna kiosken kommer veckans kost
Jag har humor, jag är snäll
Älskar livet, hatar gnäll
Jag avslutar med att säga tack å haj
Vill du bli min tjaj?

Kommentarer
Postat av: Tom

Grymt diktat. Bästa jag nånsin läst. Lycka till Grenen. Hon hade nog gjort sig i din nya lya =)

2011-05-14 @ 18:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0