I huvudet på bloggen

Det blir ett blogginlägg från miami idag, staden där mcdonalds är lika gott som i sverige fast till halva kostnaden. Ipad är en fantastisk uppfinning, sitta i usa och ända ha å, ä och ö känns fantastiskt. Jag vill tacka hugoson för sandbycupsreferatet, grym journalistik och en rejäl sågning. Jättetack till tom hansson, den senaste tiden har han hjälpt mig genom att publicera mina inlägg. Tyvärr gjorde ett tekniskt strul att många inlägg försvunnit, därför blir det ett brist-på-annat-inlägg idag. När jag kommer hem ska jag redigera guldintervjuerna igen, så ni får njuta av sundis, anders, månsson och två ggr robin m.fl. Men nu.................... I huvudet på bloggen, tankar om lokalfotboll

Jag vill börja med att informera. På tisdag är det uppstartsmöte i föreningsgården, kl 19. Det tar cirka en timme. Torsdag är det träning, vi kommer träna tisd och torsd kl 19-20.30. Detta gäller året ut, i januari kommer vi träna måndagar oxå. Fast andra träningstider.

Det är roligt hur man ibland inte blir förvånad, hur fördomar faktiskt slår in. Som t.ex att amerikaner är feta, jamaicaner röker starkt oxh mexikanare är korta. Men oxå att sandbycupen ute blev ett fiasko, det trodde jag att det skulle bli och dem jag pratat med har fastställt det. Det var heller ingen överraskning att torn vann och när jag frågade vilka spelare som svinade fick jag dem namnen jag väntat och vem den trevliga var fick jag väntat svaret d johansson. Trevlig hbk-gubbe där. Ibland vet man svaret på frågan innan man ställer den.

Sandbycupen för juniorer spelades igår. Alla tre sanndbylagen åkte ut i kvarten. Men matchen jag var intresserad av var matchen mellan seniorspelarna med juniorålder från ssif mot hbk's dito. Div 6 mot div 4 alltså. Vinnare med 2-0 blev div.6-gossarna. Hjältar: lai, sebbe, mange, håkan, davve, anton, noah. Gott jobb!

Det ska bli fantastiskt att träffa guldgossarna på tisdag, efter fem veckor ska det bli najs att träffas igen. På torsdag blir det äntligen premiär på konstgräset för mig. Att cykla ner till omklädningsrummet och bara byta om och sen gå ner till en ny konstgräsplan ska bli underbart. Aldrig mer köra iväg och träna en hel vinter. Vintermotivationen är tillbaka. Efter fem veckor utan boll ska det bli grymt att komma igång på torsdag, sex kilo ska bort. mötet på tisdag ser jag framemot, det ska bli kul att höra nästa års planering. Tider, inriktning, träningsläger, nyheter osv. Spännande faktiskt. Bloggen hoppas på träningsläger i samma stil som förra året, tre träningar i veckan, fortsatt fokus på passningsspel och tempospel, med ännu fler bollberöringar/träning. Viktigast är att alla spelare och ledare fortsätter, men också några nyförvärv. Mest tänker jag på att bli fler i truppen och viktigt med några nya ansikten i omklädningsrummet. Calle kommer tbx och juniorer kommer säkerligen fortsätta testas. Perfekt, några till utifrån så blir detta toppen. Det är kul att ycka till, behövs dock inte. Fredriks, mickes, gert-inges, anders och johnnys tankar, fotbollsideer och ledarskap gör mig alltid tillfreds. Vi är lyckligt lottade där. Sjukt roligt ska det bli framöver: våra skickliga tränare och ledare, tillsammans med alla lirarna har en härlig utmaning framför oss.

Hardeberga och harlösa har slagits ihop på damsidan. Jösses. Samarbeten är bra, det handlar om att få ihop lag och alla som vill ska få lira boll. Jag är för en sammanslagning av hbk och ssif. Byn är inte tillräckligt stor för två föreningar. Konkurrens av innebandyn och att data, fest och mopeder tar ubgdomarnas tid gör att det blir svårare och svårare att få ihop lagen. Nu fanns läge att börja slå ihop ssif och hbk, börja med damsidan och fortsätta med ungdomarna och så småningom herrsidan. Vem som inte tänkte på det el inte ville vet inte jag. Men negativt för fotbollen i sandby var det, oerhört negativt. Harlösa/hardeberga är det nya laget.

Serieförslaget som kom i veckan var intressant. Tråkigt med malmöserie, men kul med nya lag. Jag ser framemot serien 2012. Jävlar vad vi ska vara väl förberedda. Inget ska stoppa oss, vi ska ha full koll på läget. Seriefavoriter då? Bjärred och croatia tror jag på. Hallands nation, lunds sk och kanske vi kommer jaga dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0