Årets försvarare och guldhjälte - Anders W

Anders Weirum kom till SSIF under försäsongen 2010, det var tränaren och kusinen Fredriks första värvning. Anders kom snabbt in i gänget och lika snabbt tog han en ordinarie mittbacksplats. Glad, trevlig och genomsnäll beskriver honom bra. På planen är han säkerheten själv, placeringsförmågan är enorm. Jag har spelat med 30-talet mittbackar i SSIF, men Anders är den kollegan jag känt mig mest trygg med. Han är enkel, tydlig och gör inga misstag. Jag måste lägga till att han också höjt publiksnittet på Sandbyvallen, hans släkt är oerhört trogna. Det var dem även på guldfesten, helt underbart. Jag ska framföra Anders pappa Jans varma tack till oss. Han ringde två dagar efter guldfesten och tackade ödmjukast. Han hade haft en underbar kväll och gillar laget skarpt. Sånt är roligt att höra, vi är också väldigt glada och stolta att Jan, samt övriga släkten Weirum kommit till SSIF. En annan släkting till Anders snackade jag med på festen, tyvärr har jag glömt hans namn och hans släktposition i Weirums. Men han hade aldrig kollat fotboll live innan han kom till Sandbyvallen, nu är han trogen. Han tycker att vi visar den glöd och klubbkänsla som fotboll handlar om. Shit vad skoj att höra! Weirumsläkten älskar Sandby, Sandby älskar Weirums!




1. Hur är läget med mittbacken under uppehållet? Det är bara bra!

2. Blir det vila eller träning dessa fem lediga veckorna? Både och! Har blivit vila de första veckorna, vilket har varit skönt. Men senaste veckan har det blivit lite löpning igen.

3. Vilka känslor väcks till liv när du tänker på seriesegern? Helt underbara känslor! Vilket gäng vi är!

4. Vilken är ditt starkaste minne från året som gått? Alla underbara vändningar vi gjort, från underläge till vinst utan att vara orolig för inte klara av det.



5. Hur stort är det att vinna en serie? Det är alltid kul att vinna! Ett bevis på att ingen är bättre än oss i denna serie.

6. Hur har guldfirandet varit? Mycket bra! Vår kära lagkapten Niclas med flera, annordnade en riktig brakfest.

7. Hur sammanfattar du din insats denna säsongen? Alltid svårt att bedöma sig själv men det har känts stabilt. Inte svårt att spela bra när man har bra medspelare runt omkring sig.

8. Du blev framröstad till årets försvarare, hur känns det? Mycket roligt! Det var längesen man fick något sånt fint! Uppskattas väldigt mycket! Får passa på och tacka alla som röstat samt hela truppen.

9. Varför vann SSIF serien? Vi är ett grymt bra gäng som har en underbar stämmning i laget. Vi var hungriga sen förra säsongen, bra fotbollsspelare, stabila och alla litar på varandra i laget. Lägg där till en bra ledarstabb som får det att fungera samt våra supportrar som hejar på oss i vått och torrt. Där har du ett vinnarkoncept.

Anders håller tacktal på guldfesten efter utmärkelsen som årets försvarare

10. Du gör ditt andra år i SSIF, hur trivs du i laget? Mycket bra! Det var längesen jag trivdes så bra som jag gör i SSIF. Alla har verkligen tagit emot en med öppna armar. Får passa på och tacka vår tränare Fredrik som var den som gjorde att jag hamnade här.

11. Hur går tankarna om 2012? Det ska bli riktigt roligt! SSIF hör hemma i ett högre seriesystem. Personligen vet jag vi kan göra mycket bra ifrån oss i 5:an.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0