Årets nykomling och guldhjälte - Sebbe P

Sebbe Persson, Jösses! Sicken kille! Jag har tränat honom i flera år som pojk- och juniorspelare. Äntligen är han uppflyttad i herrtruppen. Grym inställning, bra på det mesta och fantastisk personlighet. Sebbe behövs, och det har han visat. Han inledde sin seniorkarriär med att vara bäst på plan i hans och årets första match, träningsmatch borta mot Dösjebro i februari. Han har gjort en mycket bra debutsäsong och blev välförtjänt vinnare av priset som årets nykomling på guldgalan. Han är helt enkelt väldigt viktig i truppen: för sin träningsnärvaro, sin inställning på träningarna, sin prestation på vänsterkanten, sitt leende utanför planen och sitt god hjärta. Tyvärr måste man förklara övningarna två gånger för honom och se till att han itne är med i några svåra varianter. Men det är det värt. Hans farsa Janne ska ha ett enormt stort tack för sin foto-insats under året. Grymt!
1. Du blev utsedd till årets nykomling på guldfesten, hur kändes det?
Självklart var det väldigt kul att få pris, det är ju ett bevis på att något som man gör är uppskattat. Men samtidigt var det jobbigt eftersom att man var tvungen att hålla tal, vilket gick sådär....
2. Varför tror du att du imponerat så stort på de 17 närmast laget där de flesta röstade på dig?
Ingen aning faktiskt! Men jag hoppas det var för att de gillar min typ av spel.
3. Hur sammanfattar du årets säsong för dig, som är din första i a-laget?
Fantastisk! Tyckte att jag kom bra in i laget relativt tidigt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på vilket underbart lag vi har. Rent spelmässigt började det bra på försäsongen där jag fick mycket speltid. När väl säsongen drog igång tyckte jag att det fortsatte att gå bra och det kändes som att det höll i sig resten av säsongen.
Sen är det klart att man gör mindre bra matcher under en säsong men det är ju normalt.
4. Vad har du lärt dig under ditt första seniorår?
Otroligt mycket. Svårt att välja ut något specifikt. OBS! (kunde faktiskt det svåra ordet själv). Men att släppa bollen mycket tidigare och att ha tittat upp innan man får bollen.
5. Vilken är den största skillnaden mellan juniorfotboll och seniorfotboll?
Jag tycker att det var tempot och fysiken.
6. Hur trivs du i herrtruppen?
Muy Bien!
7. Hur kändes det när seriessgern var säkrad?
Det kändes riktigt skönt! Man kunde äntligen slappna av lite mer.
8. När kände du att vi var det bästa laget i serien och skulle ta hem det?
När serien vände. För då hade vi sett alla lagen samtidigt som vi själva visste vilken nivå vi har.
9. Hur tycker du allt guldfirande har varit? Har vi njutit tillräckligt av guldet?
Det har varit riktigt bra! Det har vi absolut gjort.
10. När du tänker på fotbollsåret 2012. Vad känner du då?
Jag tänker på nya lag, nya utmaningar. NÄ men det ska bli riktigt kul att få spela en serie högre och få mäta oss med dem. Själv tror ja vi hamnar i mitten eller högre.
11. Jag frågade Tom om smarthet, du och han får ibland stämpeln som dummast i laget. Stämmer det eller ni blir feltolkade?
Ja jag förstår inte heller det? Det är ju inte så att vi är dumma! Bara att i vissa lägen kanske vi säger saker utan att tänka oss för innan......
1. Du blev utsedd till årets nykomling på guldfesten, hur kändes det?
Självklart var det väldigt kul att få pris, det är ju ett bevis på att något som man gör är uppskattat. Men samtidigt var det jobbigt eftersom att man var tvungen att hålla tal, vilket gick sådär....
2. Varför tror du att du imponerat så stort på de 17 närmast laget där de flesta röstade på dig?
Ingen aning faktiskt! Men jag hoppas det var för att de gillar min typ av spel.
3. Hur sammanfattar du årets säsong för dig, som är din första i a-laget?
Fantastisk! Tyckte att jag kom bra in i laget relativt tidigt, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på vilket underbart lag vi har. Rent spelmässigt började det bra på försäsongen där jag fick mycket speltid. När väl säsongen drog igång tyckte jag att det fortsatte att gå bra och det kändes som att det höll i sig resten av säsongen.
Sen är det klart att man gör mindre bra matcher under en säsong men det är ju normalt.
4. Vad har du lärt dig under ditt första seniorår?
Otroligt mycket. Svårt att välja ut något specifikt. OBS! (kunde faktiskt det svåra ordet själv). Men att släppa bollen mycket tidigare och att ha tittat upp innan man får bollen.
5. Vilken är den största skillnaden mellan juniorfotboll och seniorfotboll?
Jag tycker att det var tempot och fysiken.
6. Hur trivs du i herrtruppen?
Muy Bien!
7. Hur kändes det när seriessgern var säkrad?
Det kändes riktigt skönt! Man kunde äntligen slappna av lite mer.
8. När kände du att vi var det bästa laget i serien och skulle ta hem det?
När serien vände. För då hade vi sett alla lagen samtidigt som vi själva visste vilken nivå vi har.
9. Hur tycker du allt guldfirande har varit? Har vi njutit tillräckligt av guldet?
Det har varit riktigt bra! Det har vi absolut gjort.
10. När du tänker på fotbollsåret 2012. Vad känner du då?
Jag tänker på nya lag, nya utmaningar. NÄ men det ska bli riktigt kul att få spela en serie högre och få mäta oss med dem. Själv tror ja vi hamnar i mitten eller högre.
11. Jag frågade Tom om smarthet, du och han får ibland stämpeln som dummast i laget. Stämmer det eller ni blir feltolkade?
Ja jag förstår inte heller det? Det är ju inte så att vi är dumma! Bara att i vissa lägen kanske vi säger saker utan att tänka oss för innan......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0