Guldhjälte - Eric Norling

Lördag morgon, det är den 15e oktober och klockan är 08:36. Det är svinkallt, jag förstår inte varför jag dricker kall oboy när jag borde dricka den varm. I år är denna lördagen lugn, snart är det dags för första groggen och lite senare kommer delar av laget över. Det blir united - liverpool istället för stehag - hörby, förmodligen. Men detta datumet i år skapar ingen stress, i så fall över om jag ska ha jäger eller vodka i glaset. Guldhatten är på och den är jag värd. För ett år sedan var denna lördagen lite annorlunda. Det var nog inte lika kallt, det var framförallt inga tankar om grogg så tidigt på dagen. Jag minns att det var svårt att äta, jag minns att tusentals scenario spelades upp i huvudet. Många lyckliga, några olyckliga. Vi skulle upp i ringen, sista ronden mot Limhamns FF. Det skulle avgöras! Det blev aldrig någon fight, vi var aldrig riktigt nära. Festen blev framflyttad ett år, nu har vi klarat det. Men jag vet hur många lag och spelare känner sig just nu. Det är svårt att äta, många tankar far genom huvudet och alla, exakt alla vill nog spela matchen nu. Inte vänta flera timmar, man är ju vaken redan och det kommer inte kännas bättre senare. Hörby ska till Stehag med sin 3-1-ledning, Teckomatorp ska till Sösdala med 1-0-ledning och Hällestad ska till Östra Ljungby med 1-0-underläge. Vem får fira? Hörby får fira om de lyckas spela disciplinerat och få ordning på sina omogna hjärnor. Teckomatorp får det tufft i Sösala, jag är beredd att säga att tecko nog inte klarar det. Men jag hoppas på Tecko och jag har en liten känsla att nån av deras 160 centimeterskillar avgör. Torna Hällestad bör klara det, div.5 är lagom för dem. Men då ska ett underläge vändas på 90 minunter, det är stor press. Det kräver en bra start och att fötter, hjärta och huvud samarbetar hela tiden. Klarar alla våra seriekollegor det alltså? Hörby gör det till 80%, Hällestads chanser bedömer jag som 60%iga och Teckos chanser tror jag är 35%. Men heja Tecko!
För fem veckor sedan firade vi. Får Hörby, Tecko och Hällestad göra det idag?
´
´
Eric Norling, dags för intervju med denna ståtliga herre. Eric har två sidor! Dels den där 22-åringen ser ut som 25, men är snygg som sjutton. Där ingår att han är en underbar person, en fantastisk vän och en fotbollsspelare som har väldigt många kvaliteter. Sen finns den Eric som inte hade funnitts om han inte tagit sommaruppehåll. Han var samma fantastiska person när han kom tillbaka efter ledigheten, men mycket tröttare och 7 kilo tyngre. Det blev också bara ett mål efter det. Men det glömmer vi nu: han är underbar, vann interna skytteligan och har gjort många viktiga mål för oss. Konkurrensen nästa år när Calle kommer tillbaka kommer vara bra för Eric, då kommer han höja sig flera snäpp. Årets skyttekung är oerhört viktig i både omklädningsrummet och på plan. Vi lämnar över till 107 kilo kock!
1. Hur känns det att vara seriesegrare 2011?
Det känns riktigt bra! Har aldrig varit med någon gång när man gått upp en serie så de va riktigt kul att få testa på de också :)

2. Jag har bildbevis på hur du och Tom springer in efter slutsignalen med champagne och guldhattar. Hur minns du slutsignalen?
Kommer mest ihåg att man sprang runt och försökte få med sig massa guldhattar och skumpa när man skulle springa in! :P NÄ men de va en härlig känsla när alla rusar mot mitten och sjunger och hoppar tillsammans!

3. Hur var känslan i kroppen de närmsta tio minuterna efter slutsignalen då vi gick runt med guldhattar på planen, hyllades av publiken, sjöng segersånger och kramades massor?
Det var en befriande känsla, att nu veta till 100% att de va klart! Sen va de ju såklart en grym känsla att stå framför publiken och köra vågen och sjunga lite! :)

4. Varför slutade vi långt före alla andra i år?
Förmodligen för att vi va så pass mycket bättre än alla andra, finns väl ingen annan förklaring! ;) jämför man detta året med förra så kan man ju konstatera att detta året så va vi så sjukt mycket starkare i andra halvlek! kvitta vad det stod i paus så lyckades vi nästintill vända alla matcher där vi låg under, det är riktigt starkt!

5. Var du någonsin orolig för att något lag skulle komma ikapp oss?
Man blav ju så klart lite rädd där när vi mötte teckomatorp borta med 9 raka vinster och tecko som låg på andra plats och då lyckades vinna mot oss, då blev jag lite orolig för att dom kanske skulle komma ifatt lite. Men de förstod man ju snabbt sen att dom inte skulle! mohaha!!

6. När visste du att vi skulle vinna serien?
Efter uppehållet va jag nästan säker på att vi skulle vinna!'

7. Du slutade delad trea i skytteligan med 15 mål, vad är din kommentar till det?
Inte helt nöjd med det, om man kanske kollar på det stora hela så är det kanske en ok insats men jag skulle absolut gjort fler mål, så jag är absolut inte nöjd!

8. Det blev mycket fler mål på våren, varför tappade du lite av målsinnet på hösten?
Ja du, om jag bara visste! :P Inte okej att göra 14 mål på våren och sedan 1 mål på hösten, vet inte om uppehållet hade någon påverkan där. Man lyckades ju inte riktigt hålla sig i form då om man säger så!

9. Vilket mål var snyggast?
Ingen aning, jag gjorde väl mest skitmål så komemr faktiskt inte ihåg något speciellt mål om jag ska vara ärlig! :P

10. Vilket mål var viktigast?
Viktigtast, hmm... Antingen det mot Dalby hemma när jag kvittera till 3-3 och vi sedan avgjorde och vann, eller mot GOF när jag gjorde 3-1 målet, sköna och rätt så avörande mål! :)

11. Hur går dina tankar om nästa säsong?
Att det ska bli ett riktigt roligt år och att vi ska köra på på samma sätt som detta året, mangla över våra motståndare dvs! :)
Eric höll tal efter att han fick sitt pris som årets skyttekung på guldgalan förra fredagen
´
´
Erics pris nedan.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0