Guldhjälte - Davve Jönsson

Davve Jönsson, Krågan! En drömspelare för varje tränare och varje lag. Han kan spela på många positioner, på båda kanterna, han ger alltid 100%, ger laget sitt stöd även om han startar på bänken, bidrar alltid med tempo och inställning på träningarna, är alltid glad och trevlig, gör bra mittfältsinsater när han spelar och tar steg framåt i utvecklingen varje år. Hans proffsiga attityd är underbar att skåda. Därför är han så extremt viktig för oss, både på och utanför planen. Lägg till bra insatser som innermittfältare och ett av årets snyggaste och viktigaste mål, 1-1-målet borta mot Tjörnarp. Krågan gjorde en grym guldfest också: Sprutade oväntat champagne på sig själv och enligt några bilder från ballongdansen hade han dålig koll på delarna som ballongen borde dölja. Nu över till den fantastiska kamraten Davve J!
1. Vilka känslor kommer tillbaka i Davves kropp när du tar på din guldhatten på morgonen?
Själklart mycket gläjde och och förväntan inför femman igen!
2. Varför vann vi serien?
Vi vann den för att vi var bättre än dem andra lagen!
Sen det som gjorde det är väl att vi har otroligt roligt tillsammans och att alla hade tron på att vi kunde vinna serien och även viljan.
3. Kände du något hot bakifrån?
Inte direkt, men jag blev lite orolig för att vi skulle börja underskatta motståndarna när vi blev lite för självsäkra och det hade kunnat göra att vi skulle börja tappa poäng, men kändes som att vi kontrollerade serien rätt bra under hela säsongen!
4. Du har flyttats upp en lagdel, från back till mittfältare. Hur känns det?
Det är riktigt roligt på mittfältet faktiskt man får lite mer varierande uppgifter än som ytterback
´
5. Vilka av dina kvaliteter tycker du kommer till rätta på mittfältet?
Har faktiskt tänkt den tanken själv under säsongen men har inte kommit på något logiskt svar!
6. Det blev några mål i år också väl? Hur många?
Det blev två mål med A-laget under serien sen med U-laget tror jag det blev några fler men har ingen siffra på det
7. Du gjorde det viktiga 1-1 målet innan paus mot Tjörnarp i första matchen på hösten. hur viktigt var det målet för laget?
Det gick lite trögt i den matchen men efter målet så släppte det lite kändes det som, så det var väl ganska viktigt.
8. Det var ett av årets snyggaste mål väl?
Svårt att avgöra, vi har gjort många snygga mål denna säsongen men det var väl kanske top 10 iallafall
Men annars tycker jag själv att mitt mål mot Lödde under försäsongen var lite snyggare om det räknas!
´
9. Hur sammanfattar du guldfirandet och guldfesten?
finns inte ord men det var jäkligt najs!
10. Du dansade ballongdansen, hur var det egentligen?
haha ja först när det var klart att jag skulle få dansa så kändes det väl lite sådär men när det väl var dags att ta av sig kläderna så var det jäkligt ball faktiskt! Bra stöd från publiken också!
11. Hade du koll på ballongerna hela tiden? Bilder säger nej där.............
Helt ärligt så vet jag inte om jag hade koll eller inte! haha
´
12. Du verkar alltid glad och nöjd, trivs du alltid när det är träning och match?
Med laget trivs jag alltid! Men det är klart, aldrig kul att åka till en match och kanske få spela 10 minuter. Men Det är något man får acceptera och fortsätta kämpa och glädjas med framgångarna för laget. Annars är jag alltid nöjd.
13. vad är det bästa med vårt fina herrlag?
Att Vi alltid har otroligt roligt tillsammans oavsett vad vi gör för något!
14. Du har spelat en del u-lagsmatcher också, vad tycker du om utvecklingsmiljön där?
Ja det har blivit en del och utvecklingsmiljön blir bara bättre och bättre! Under detta året har det
hänt mycket tycker jag. Nu på sistone har det faktiskt spelats riktigt bra fotboll!
1. Vilka känslor kommer tillbaka i Davves kropp när du tar på din guldhatten på morgonen?
Själklart mycket gläjde och och förväntan inför femman igen!
2. Varför vann vi serien?
Vi vann den för att vi var bättre än dem andra lagen!
Sen det som gjorde det är väl att vi har otroligt roligt tillsammans och att alla hade tron på att vi kunde vinna serien och även viljan.
3. Kände du något hot bakifrån?
Inte direkt, men jag blev lite orolig för att vi skulle börja underskatta motståndarna när vi blev lite för självsäkra och det hade kunnat göra att vi skulle börja tappa poäng, men kändes som att vi kontrollerade serien rätt bra under hela säsongen!
4. Du har flyttats upp en lagdel, från back till mittfältare. Hur känns det?
Det är riktigt roligt på mittfältet faktiskt man får lite mer varierande uppgifter än som ytterback
5. Vilka av dina kvaliteter tycker du kommer till rätta på mittfältet?
Har faktiskt tänkt den tanken själv under säsongen men har inte kommit på något logiskt svar!
6. Det blev några mål i år också väl? Hur många?
Det blev två mål med A-laget under serien sen med U-laget tror jag det blev några fler men har ingen siffra på det
7. Du gjorde det viktiga 1-1 målet innan paus mot Tjörnarp i första matchen på hösten. hur viktigt var det målet för laget?
Det gick lite trögt i den matchen men efter målet så släppte det lite kändes det som, så det var väl ganska viktigt.
8. Det var ett av årets snyggaste mål väl?
Svårt att avgöra, vi har gjort många snygga mål denna säsongen men det var väl kanske top 10 iallafall
Men annars tycker jag själv att mitt mål mot Lödde under försäsongen var lite snyggare om det räknas!
9. Hur sammanfattar du guldfirandet och guldfesten?
finns inte ord men det var jäkligt najs!
10. Du dansade ballongdansen, hur var det egentligen?
haha ja först när det var klart att jag skulle få dansa så kändes det väl lite sådär men när det väl var dags att ta av sig kläderna så var det jäkligt ball faktiskt! Bra stöd från publiken också!
11. Hade du koll på ballongerna hela tiden? Bilder säger nej där.............
Helt ärligt så vet jag inte om jag hade koll eller inte! haha
12. Du verkar alltid glad och nöjd, trivs du alltid när det är träning och match?
Med laget trivs jag alltid! Men det är klart, aldrig kul att åka till en match och kanske få spela 10 minuter. Men Det är något man får acceptera och fortsätta kämpa och glädjas med framgångarna för laget. Annars är jag alltid nöjd.
13. vad är det bästa med vårt fina herrlag?
Att Vi alltid har otroligt roligt tillsammans oavsett vad vi gör för något!
14. Du har spelat en del u-lagsmatcher också, vad tycker du om utvecklingsmiljön där?
Ja det har blivit en del och utvecklingsmiljön blir bara bättre och bättre! Under detta året har det
hänt mycket tycker jag. Nu på sistone har det faktiskt spelats riktigt bra fotboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0