Lill-Matte från start för Landskrona, Bloggen kör liveuppdatering om hans insats

Mathias "lill-matte" Andersson bor i Sandby, delade i fredags ut pris på SSIF´s guldgala och han spelade i vårt a-lag 2008. Nu är han Henke Larssons yngsta spelare i Landskrona BOIS, ikväll startar han mot Åtvidaberg. Åtvidaberg ligger trea med allsvensk plats väldigt nära vid seger ikväll. Landskrona har inte förlorat på 8 matcher. Snart startar matchen, och bloggen kommer följa Matte. Varenda pass, mottag, skott och tackling kommer rapporteras. Matte startar som vänsterytter-anfallare. Nu kör vi.................

*
Anders Andersson snackar om många borta i Landskrona, många viktiga spelare. Men unga spelare får visa upp sig. Mathias syftar han nog på. Henke Larsson intervjuas och snackar om förbättrat självförtoende i lager. Henke har väldigt burrigt och grått hår. Nu startar matchen, Matte ser väldigt taggad ut! KOM IGEN!
*
1 min . Mathias snor bollen efter 20 sek, slår bolen på ena sidan om backen och är först på bollen. Precis utanför straffområdet blir han nersparkad. Given frispark. Anders Andersson pratar om att han bara är -93a.
2 min. Nerbröstning till medspelare som Åtvid spelaren hinner före på
7 min, Matte tog ner snyggt vid sidlinjen och spelade snyggt tillbaka
9 min, Matte med i snyggt kortpassningsspel vi kanten
11 min, Matte visar sin snabbhet. först in i mittcirkeln och vann boll, sen mötte han boll och hann före åtvidsbacken
13, nickar med sig bollen i en kotring, blir till hans inkast.
*
Han håller än så länge till på högerkantten. Väldigt brett och ganska defensivt
*
17 min, matte hinner ikapp Åtdivspelaren och får honom felvänd och stillastående
18 min, matte tar sig för vänsterbenet, inte skadad väl?
19 min, matte är med och startar Landskronas bästa anfall hittills. Han fick pass av högerback max mölder och lyckas hålla backen borta och hitta max igen som kan vända spelet
20 min, Matte möter och på andra touch en snygg utisdesskarv till max som slår ett bra inlägg
21 min, två misslyckade dribbling i trängda lägen. kommentator Holmgren berömmer Landslronas tekniska spelare.
*
Matte är ingen alibi-spelare. Han är väldigt aktiv och vill ha mkt boll
*
23 min, Matte förlorar en svår nickduell
*
Åtvid spelar underbart. Nyss gjorde Bois-målvakten en fantastisk räddning. Det borde varit 1-0 till Åtvid. BOIS är defensiva, matte inte ofta över mittplan. Åtvid nyss nick i stolpen, sen två grymma försvaarsräddningar på retur. Åtvid-ledning hänger i luften!
*
28, helt ok inlägg av Matte
*
BOIS-anfallaren Fredrik Olsson måste vara bror till Robin Söderling, jösses
*
Matte har kommit i en del dueller med Åtvids vänstermittfältare Kristian Bergström. Kristian som varit länge i Åtvid, även en sejour i MFF. han har vunnit allsvenskans assistliga många gånger.
*
34 min. matte tog tidig frispark. Rutinerade svanbäck ville slå, men fick inte för matte. Liverstam nerdragen, annars hade kanske frisparken blivit bra
*
Matte har mycket att göra, Åtvid anfaller mycket på sin vänsterkant, så matte har stora ytor att försvara
*
6-0 i hörnor till Åtvid
*
Straff Åtvid, tydlig nerdragning av BOIS-mittbacken. Magnus Eriksson slår den........................................................................................................................................i mål, via målvakten. Mitt i målet. Den var han nära att ta.
*
1-0
*
44 min, Matte nickar bort hörnan vid straffpunkten, jätteviktig duellvinst
PAUSVILA
*
Till konsum för rostat bröd och glasstårta
*
47 min, tbx från konsum. Blev en vienetta till mig!
48 min, grymt avslut och skott från BOIS. Fin räddning. går till hörna, annars var matte redo för retur. Dubbelhörna
50 min, Matte med i bois-anfall. I närbild i tvn för första gången.
*
BOIS har bytt in Unkuri, han är sjukt lik Matte i både spelstil och utseende. Sjukt svårt att se skillnad. Matte med nummer 26, Unkuri med nr 23
*
58 min, BOIS jagar boll. Matte gjorde precis snyggt flytta-boll-passa-hemåt i en svår situation
*
Fantastisk räddning från Ivo i BOIS-målet. Blir ny hörna till Åtvid
Bois-målvakten e skitcool, å grym. Löser det, lite flummig. Ny hörna till Åtvid. Matte skravar iväg andra-bollen
*
65 min, Matte spelar ut till Mölder som slår inlägget på ett touch. BOIS-anfallaren nick mitt på målvakten.
*
Åtvis tolfte hörna nu. Åtvid e bra. 3-0 hade arit rättvist
68 min, Matte tar skott från 25 meter. Hårt, men några meter till höger om målet
71 min, Matte får bollen rättvän i fart i mittv´cirkeln. Drömläge för honom. Han driver iväg fint, försöker en svår pass till Unkuri bakom ytterbacken. lite för hård pass.
*
Kommentator Holmgren kallar Matte för bara Andersson, det har bloggens fru börjat göra oxå. Jag säger fortf lill-matte
*
FAN! MAtte utbytt i 74e min. Kommentatorerna kändes förvånade över bytet.  Tufft för Matte säger Anders Anderrson. Han har försökt att hota med sin snabbhet och farliga vänsterfot tillägger Anders Andersson. Det har varit svårt att glänsa i BOIS idag säger han.
*
Alltså bra betyg till matte ändå!
*
76 min, Mittbacken Liverstams andra gula, dåligt gjort. Rätt av domaren. Bois 10 man och ingen Lill-matte. Det blir förlust för BOIS och Vienetta-glass för mig nu
*
Bois sista byte nu! Linus Olsson ut, Linus Olsson in. Spelare med samma namn byter. Sjukt!
*
jag har tappat lite fokus på matchen nu. Surt att Lill-matte byttes ut, å kommentatorerna lät förvånade. I jakten på kvittering hade matte behövts.
*
81 min, Linus Olsson med ett bra halvvolleyskott efter hörna. Tyvärr mitt på målvakten. BOIS nästbästa avslut i matchen
87 min, konstigt slut på matchen. Åtvid har varit överlägsna. Men det står bara 1-0 och nu har BOIS lite straffområdeskänning. trots tio man finns chans till kvittering.
*
BOIs har ju stjärnor som Kujovic på läktaren, inte med alls är Surprise, Fredrik Karlsson, Raun, Linus Malmkvist, Marcus Lantz. DEt är BOIS-stjärnor. Dem hade behövts för att hota Åtvid mer.
*
Övertid nu, det blir nog Åtvis seger här. Fan
*
Slut! Seger med 1-0 för Åtvid. Rättvist, borde blivit 3-0 typ. Bois saknade sina stjärnor, några av dem hade behövts. Mattes insats då? Det var ett defensivt BOIS, tyvärr var matte oftast vid mittlinjen när han fick boll. Jag vill se honom i en match där Bois har mer boll och är mer offensiva. matte tillhörde Bois topp-5. Åström, Jesper Olsson, Matte, Målvakten var nog de fyra bästa. Jag är kanske inte helt objuktiv. men tyckte Matte var bra, det tyckte jag. Han visar att han håller på den här nivån. Då är det snabbheten med och utan boll, samt flytta boll och vända och kreativiteten som kännetecknar hans spel och styrkor.
*
Hejdå TV4 sport
*
Hej Maria Montesami och Vienetta classic

Kommentarer
Postat av: Anonym

han är också ung, 92a eller 91

2011-10-10 @ 19:59:44
Postat av: Mange

fel av mig tänkte på Linus olsson som är anfallare

2011-10-10 @ 20:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0