Tobbe Malm debuterade från start

Sandbysonen T.Malm gjorde sin allsvenska debut från start i lördags. Det var en härlig morgonmatch (start 11:00) på Swedbank i Malmö. Käka frukost hos föräldrarna och kolla MFF var riktigt najs! Tobias spelade 66 min och gjorde det väldigt bra. Bäst i MFF var Pontus Jansson, näst bäst var Johan Dahlin. Det var också bara dem två som fick betyg fyra av fem i Sydsvenskan. Sen gav Sydsvenskan tre spelare betyget 3, det var Aubynn, Hamad och .............Malm. Absolut ett korrekt betyg, Malm var en av Malmös bästa för dagen. Stabil bakåt, snabb som tusan och bra med framåt med några fina inspel. När klockan stod på 60 märktes tröttheten i Malms kropp. Men debut från start blev det, seger mot Djurgården blev det, och T visade allsvensk klass. Grattis!



1. Grattis till din allsvenska debut från start, hur kändes det när du fick reda på att du skulle starta?
Va lite förbredd på att jag skulle starta så det kom inte direkt som en överraskning, men det va en skön känsla o se sitt namn på laguppställningen när vi hade dagen innan match genomgång!


2. När och hur berättade Rikard Norling det för dig?
Jag fick reda på det dagen innan under genomgången inför matchen , så var inget speciellt med det...


3. Du spelade drygt 60 min, hur sammanfattar du din insats?
Det var en godkänd insats. Kom en del på kanten och höll tätt bakåt. I början av andra var det en kort period det va lite sämre bakåt men sen blev det bättre igen.



4. Du fick betyg 3 av 5 i Sydsvenskan, håller du med om det betyget?

Ja det var ett korrekt betyg av dem tycker jag.


5. Du byttes ut i 66e min, och såg väldigt trött ut då. Var det därför du byttes ut?
Både ja och nej. Fick lite känningar i hälsenan och det med kombination att orken inte va där för 90 minuter var anledningen till att jag gick ut.


6. Vad sa Rikard Norling till dig efter matchen?
Att det gått bra o jag skulle va nöjd med insatsen typ


7. Kan man säga att det var en drömdebut från start för dig?
Nja, isf skulle jag spelat 90 min o gjort en assist så skulle man kunna kalla det det ;-);-) Men en bra debut från start var det iaf :):)


8. Nu har du gjort allsvensk debut från start, vad är nästa steg?
Starta ännu fler matcher o etablera mig ännu mer i laget!



Inläggsläge mot Djurgården



Truppen mot Djurgården, Tobbe längst ner till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0