Guldhjälte - Conrad Öster

Nu är det dags för guldintervju med lagets snabbaste med lagets längsta ben. Conrad Öster gjorde 14 mål, många väldigt viktiga som varit direkt avgörande för 3 poäng. Conne har gjort en av sina bästa säsonger, framförallt har han spelat mer för laget i år. I varje match har han visat stort hjärta och klarat sin defensiva uppgift utmärkt. Men det är ju framåt han glänst. Grym speed och fina mål har vi bjudits på i år igen........av Conne!



Conne till vänster med guldhatt på guldkvällen den 11e september




1. Minns du känslan när Dragi blåste av teckomatorpsmatchen 16:47 den 11 september, då seriesegern säkrades?


Det var en känsla av både enorm lycka och lättnad över att vi lyckades knyta ihop säcken.

2. När du ser guldhatten, guldbilder på facebook och tänker på serieguldet, vilka känslor väcks då?
Man blir ju givetvis väldigt glad och samtidigt tänker man på hur jäkligt härligt lag man spelar i.

3. Varför vann vi serien?
Jag tror mycket handlar om att vi har behållt vår trupp och tränare så att vi har kunnat få kontinuitet i träningen under en längre period. Sen har alla blivit ett år äldre och ett år klokare.

4. I Rasmus guldintervju förklarar han att hans starkaste minne denna säsongen var när du gjorde 2-0 mot Tecko. Hur beskriver du känslan när du ser att ditt avslut går in bakom Tecko-keepern?
Det kändes helt underbart. Då visste man att det var klart! Att få avgöra serien på hemmaplan kändes extra skönt.


5. Vilket är ditt bästa minne denna säsongen, du får inte säga ditt 2-0-mål?
Mitt bästa minne måste nog vara när jag gjorde hattrick mot Löberöd borta och vi vann matchen med 4-2.

6. Du kom 6a i skytteligan med 14 mål, är du nöjd med målskyttet i år?
ja hyfsat nöjd är jag, jag var ju trots allt skadad och bortrest några matcher.

7. Du har sprungit på högerkanten under största delen av karriären, trivs du med den rollen?
Ja absolut. Det känns skönt att ha lite yta att löpa och dribbla i.

8. Vad gör dig till en bra ytteranfallare?
Jag tror framförallt att min snabbhet och hyfsade teknik gör mig till en duktig ytteranfallare sen tycker jag även att jag har rätt bra speluppfattning.

9. Hur går dina tankar om nästa säsong?
Det ska bli jäkligt skoj att spela division 5 där jag tror vi har en bra chans att hamna på den övre halvan av tabellen. Jäkligt gott att vi har konstgräs i Sandby till vintersäsongen.
10. Hur kändes det att vinna priset som årets anfallare på "guldgalan" i fredags?
Det kändes helt fantastiskt! Jäkligt skoj!
11. Varför tror du majoriteten i den 17 personer stora "juryn" röstade på dig?
Jag vet inte riktigt, jag gjorde ju näst mest mål och spelade fram till en del mål så det hade nog en del i att de valde mig. Sen tycker jag att jag haft rätt så bra inställning under hela säsongen och det har väl också synts i mitt spel.
Följ Connes avgörande 2-0-mål mot Teckomatorp den 11e september. Det var spiken i kistan och SSIF klara för div.5!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0