Guldhjälte - Mackan Amasalidis

Greken, Amma, Mackan, Mackie! Den förvirrade Sandbybon, killen med humor, den glade sjusovaren. Vi snackar Marcus Amasalidis. Man lider enormt med honom, ska han någon gång få vara frisk? Killen som var division 4as största talang för tio år sedan, har sen dess haft dubbla knäskador och andra problem. Är det någon som är värd en hel säsong med laget så är det han. Och vi hade behövt honom frisk. Hans teknik och känsla i båda fötterna, samt hela hans person i omklädningsrummet hade vi behövt. Han är Sandby trogen och väldigt viktig för laget trots att han inte kan spela. Gert-Inges bästa vän, korvfantasten och Real Madrid-supportern. Mackie!!!!!!!!
Ny knäskada har förstört även detta fotbollsåret för dig, hur mår knäet?
Det är på bättringsvägen, kör 2 rehabpass i veckan som är oehört tunga. Eftersom det dröjde ganska länge innan jag blev opererad har också läkningsprocessen tagit längre tid, men nu sista veckorna har det börjat kännas bättre, starkare samt att min svullnad har börjat lägga sig.
Kan det bli någon fotboll för dig igen, när i så fall kan du vara tillbaka på planen?
Det kan det, efter att ha råkat ut för en korsbandsskada och en meniskskada i samma knä har rekommendationerna varit att lägga av med fotbollen med tanke på att ökad risk för knäproblem i framtiden. Men min tanke är iaf att jag ska försöka träna under vårsäsongen, sen får vi se längre fram hur det blir med matcher osv.
Du hann med ett bra inhopp mot löberöd och ett viktigt 2-3-mål mot Dalby innan olyckan var framme, hur sammanfattar du ditt korta serisepel och mål i år?
Haha, jag är jävligt nöjd med min prestation under säsongen, som sagt ett bra inhopp med framspelning direkt till Conne som gjorde mål mot Löberöd och ett felfritt 10 minuters inhopp med 1 mål mot Dalby. Synd att man inte hann lira fler matcher bara...
hur uppkom skadan i Dalbymatchen?
Vad jag har förstått det som så hoppade knäet ur led under matchen och i samband med det hoppade en tidigare skadad menisk in i knäleden vilket gjorde att jag inte kunde sträcka ut knäet och blev tvungen att operera bort stora delar av den främre menisken som satt ivägen. Tydligen så skadades min menisk redan 2007 då jag blev korsbandsskadad, men satt tydligen på plats vilket gjorde att man inte åtgärda det då.
Sen har du följt laget på nära håll, hur har det varit att se matcerna från sidan i år?
Såklart inte lika roligt som att själv spela, men det är alltid kul att kolla på laget och sitta och snacka med polarna brevid.
hur sammanfattar du lagets prestation i år?
Vi har såklart gjort en väldigt bra säsong med tanke på resultatet
Nämn något speciellt minne från året?
Nä, det är väl mest sista matchen i slutminuten som är det största minnet, att få ha på sig en guldhatt och springa in och fira med laget! :)
Du är ofta nere på träningarna också, vad betyder laget för dig?
Laget betyder såklart mycket för mig, eftersom jag har många polare i laget är det alltid kul att komma ner och snacka skit osv...
Du var med på träningslägret i våras, bl.a en härlig paddlingstur med Lindh, hur sammanfattar du det lägret och ditt och Lindhs team?
Haha, lägret bestod av mest en dag tyckte jag, men det va en jävligt rolig dag. Paddlingen va riktigt kul och jobbig, det finns några klassiska stunder under den turen. Alla som man såg ramla i vattnet och när man själv ramla i.
Men det mest minnesvärda är givetvis när jag och Lindh ramlar i och efter att själv tagit mig upp relativt lätt på en liten "ö" hänger Lindh i en gren brevid och skriker i panik allt vad han kan "hjälp, hjälp!!", efter att ha ställt frågan "va e det Lindh?" får jag ge honom en välbehövlig näve för att hjälpa honom upp, när jag väl dragit upp honom och alla andra i laget väntat in oss, kommer vi åkandes förbi alla baklänges och skäms, haha!
Du var med på guldgalan så klart, det blev inget pris men ett bra framträdande som prisutdelare, hur var det?
Det va trevligt att dela ut pris, mitt tal va dock inte så långt, lite nervöst också men gött att man kunde ge det till en av sina bästa polare som man som liten grabb har spelat fotboll med på området där vi växte upp.
Du har spelat i SSIF i typ 20 år och varit i a-laget i tio år, vilket är dina största SSIF-minnen?
17 år e det närmare bestämt ;) Har många otroligt roliga minnen såklart.....både som ungomsspelare och Herrlagsspelare
Vad betyder SSIF för dig?
Efter att ha spelat här i cirka 17 år så betyder det mycket för en. Har träffat och lärt känna många spelare, ledare och tränare som man idag är jävligt nöjd med att ha lärt känna. Har alltid trivts riktigt bra i SSIF där jag har många av mina bästa polare!
Nu har du flyttat hemifrån, har en liten etta i byn, trivs du?
Ja, det funkar helt okej.  Jag är nöjd!
Ny knäskada har förstört även detta fotbollsåret för dig, hur mår knäet?
Det är på bättringsvägen, kör 2 rehabpass i veckan som är oehört tunga. Eftersom det dröjde ganska länge innan jag blev opererad har också läkningsprocessen tagit längre tid, men nu sista veckorna har det börjat kännas bättre, starkare samt att min svullnad har börjat lägga sig.
Kan det bli någon fotboll för dig igen, när i så fall kan du vara tillbaka på planen?
Det kan det, efter att ha råkat ut för en korsbandsskada och en meniskskada i samma knä har rekommendationerna varit att lägga av med fotbollen med tanke på att ökad risk för knäproblem i framtiden. Men min tanke är iaf att jag ska försöka träna under vårsäsongen, sen får vi se längre fram hur det blir med matcher osv.
Du hann med ett bra inhopp mot löberöd och ett viktigt 2-3-mål mot Dalby innan olyckan var framme, hur sammanfattar du ditt korta serisepel och mål i år?
Haha, jag är jävligt nöjd med min prestation under säsongen, som sagt ett bra inhopp med framspelning direkt till Conne som gjorde mål mot Löberöd och ett felfritt 10 minuters inhopp med 1 mål mot Dalby. Synd att man inte hann lira fler matcher bara...
hur uppkom skadan i Dalbymatchen?
Vad jag har förstått det som så hoppade knäet ur led under matchen och i samband med det hoppade en tidigare skadad menisk in i knäleden vilket gjorde att jag inte kunde sträcka ut knäet och blev tvungen att operera bort stora delar av den främre menisken som satt ivägen. Tydligen så skadades min menisk redan 2007 då jag blev korsbandsskadad, men satt tydligen på plats vilket gjorde att man inte åtgärda det då.
Sen har du följt laget på nära håll, hur har det varit att se matcerna från sidan i år?
Såklart inte lika roligt som att själv spela, men det är alltid kul att kolla på laget och sitta och snacka med polarna brevid.
Från omgång 3 till 22 har Mackan sett matcherna så här.......
´
Hur sammanfattar du lagets prestation i år?
Vi har såklart gjort en väldigt bra säsong med tanke på resultatet
Nämn något speciellt minne från året?
Nä, det är väl mest sista matchen i slutminuten som är det största minnet, att få ha på sig en guldhatt och springa in och fira med laget! :)
Du är ofta nere på träningarna också, vad betyder laget för dig?
Laget betyder såklart mycket för mig, eftersom jag har många polare i laget är det alltid kul att komma ner och snacka skit osv...
Du var med på träningslägret i våras, bl.a en härlig paddlingstur med Lindh, hur sammanfattar du det lägret och ditt och Lindhs team?
Haha, lägret bestod av mest en dag tyckte jag, men det va en jävligt rolig dag. Paddlingen va riktigt kul och jobbig, det finns några klassiska stunder under den turen. Alla som man såg ramla i vattnet och när man själv ramla i.
Men det mest minnesvärda är givetvis när jag och Lindh ramlar i och efter att själv tagit mig upp relativt lätt på en liten "ö" hänger Lindh i en gren brevid och skriker i panik allt vad han kan "hjälp, hjälp!!", efter att ha ställt frågan "va e det Lindh?" får jag ge honom en välbehövlig näve för att hjälpa honom upp, när jag väl dragit upp honom och alla andra i laget väntat in oss, kommer vi åkandes förbi alla baklänges och skäms, haha!
Du var med på guldgalan så klart, det blev inget pris men ett bra framträdande som prisutdelare, hur var det?
Det va trevligt att dela ut pris, mitt tal va dock inte så långt, lite nervöst också men gött att man kunde ge det till en av sina bästa polare som man som liten grabb har spelat fotboll med på området där vi växte upp.
Mackan delade ut pris till till årets mittfältare: Månsson
´
Du har spelat i SSIF i typ 20 år och varit i a-laget i tio år, vilket är dina största SSIF-minnen?
17 år e det närmare bestämt ;) Har många otroligt roliga minnen såklart.....både som ungomsspelare och Herrlagsspelare
Vad betyder SSIF för dig?
Efter att ha spelat här i cirka 17 år så betyder det mycket för en. Har träffat och lärt känna många spelare, ledare och tränare som man idag är jävligt nöjd med att ha lärt känna. Har alltid trivts riktigt bra i SSIF där jag har många av mina bästa polare!
Nu har du flyttat hemifrån, har en liten etta i byn, trivs du?
Ja, det funkar helt okej.  Jag är nöjd!
Mackan till höger med sin mentor: Ingemar Lundström

Kommentarer
Postat av: Calle

Härligt att få läsa lite om Maggan. Han är ju lite av en favorit. Men han borde nog erkänna att största anledningen till att han kommer ner till träningarna är för att äta gratis korv.

2011-10-28 @ 00:58:07
Postat av: Tom

Kan inte mer än att instämma i vad Calle skriver! Klockrent!

2011-10-28 @ 12:07:52
Postat av: Nico

Instämmer osså! På tal om calle: när e gobben tbx? Ganska snart va?

2011-10-28 @ 13:27:48
Postat av: Calle

Det lutar åt att gobben tar flyget till Sambi 15e januari. Lagom till starten av försäsongsträningen som gobben verkligen behöver för att jobba bort semesterkilona. Dom blir ju ganska många efter ett år.

2011-10-28 @ 16:43:57
Postat av: Nico

Positivt. Mkt najs carl ö. Sannabyn mot fyran

2011-10-29 @ 13:24:20
Postat av: Mackan

Haha, Calle! Kom hem nu för fan....!

2011-10-29 @ 14:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0