Guldhjälte - A Lindh

Vi börjar med lite reklam för guldfesten, läs mer på ssif.blogg.se/guldfest. Där står allt om festen, samt vilka som anmält sig hittills.
Framöver kommer bloggen presentera intervjuer och bilder på alla guldhjältarna. Vi börjar med Andreas Lindh, nedan följer en stor intervju med vännen. Han har inte gjort någon a-lagsminut i år, men betyder mycket för vår framgång. Han ger alltid 100%, sprider fantastisk stämning och har ett extremt stort SSIF-hjärta! Guldhjälte med andra ord!!!!
På kulturnatten lyckades Lindh få Måns Zelmerlöv att posera i SSIF-halsduk! Härligt Lindh!
Det är 9 dagar sen vi spelade hem serien på Vallen, hur minns du känslan vid slutsignalen?
Fantastisk skön känsla att det äntligen var fixat, för att vi skulle vinna serien har man vetat ett tag så att få springa in och fira med alla underbara pågar ligger där uppe med MFF's guld -04 och -10.

Du hördes mycket från läktaren och gav oss stående ovationer sista minuten, varifrån kommer din äkta kärlek till SSIF?
Ovationerna var ni värda så det var inga konstigheter med det. Ja du vad ska man säga antar att man kan jämföra med när man träffar den rätta tjejen som gör en lycklig, på samma sätt här har jag hittat den rätta klubben och känslan att få vara en del av den gör mig riktigt lycklig.

Vad händer i Lindhs kropp och huvud när SSIF och Malmö spelar, vilka känslor finns där inne?
Känslorna styrs väldigt mycket av spelet går det bra så blir man glad och uppåt men går det sämre blir man frustrerad det blir inte samma fokus som när man är på planen utan känslorna svallar över. Sen skillnaden är på Malmö matcherna kan man sjunga hur högt och mycket man vill oavsett vad det står i matchen i 90 minuter utan att folk ser på en som en idiot eller att klubbens ordförande säger till en.

Du visade stor glädje hela kvällen, vad betyder SSIF för dig?
3. Att man var så glad är inte så konstigt när ens lag har vunnit serien med 3 matcher kvar, sen om det är div. 6 eller allsvenskan kvittar för mig. SSIF betyder verkligen mycket för mig därför det är så underbart att få träffa alla härliga individer i laget flera gånger i veckan och få spela sporten man älskar med dem.

Ditt engagemang är fantastiskt, vad gör dig så engagerad?
Fotboll är min stora passion här i livet och är man passionerad i något är det inte svårt att visa sitt engagemang.


Ditt leende och alla galenskaper betyder så himla mycket, hur ser du själv på din betydelse i truppen?
Hehe ja jag gillar att bjuda på mig. skulle nog tippa att jag kan liknas en långsammare och vitare version av Joseph Elanga under sina andra sejour (hur det nu stavas) i MFF, en kille som inte platsade men alltid visade glädje och sin kärlek till klubben.

Varför vann Sandby serien?
Det e många olika faktorer som ligger bakom det. Ungdoms satsningen de senaste åren, revansch lusten efter förra året, lite mer rutin och så klart våra fantastiska tränare.
Du har gjort en fin säsong i U-laget, kan du sammanfatta den?
Själv är jag väl inte helt nöjd med den, känner att jag kan få ut så mycket mer men säsongen är inte slut ännu så får hoppas på att jag kan göra riktigt bra ifrån mig de sista matcherna.

Vad betyder snacket och tramset i omklädningsrummet för laget?
Oerhört mycket och det ser man ju verkligen efter Åkes " year of terror". När Sundis kom så fick vi börja spela fotboll igen och det kom med en massa glädje och det med 2 bra säsonger.

Kan du beskriva din roll i omklädningsrummet?
Antar att man kan kalla mig lagets clown.


Igår vann du tävlingen efter träningen och belönades med ett frikort som betyder att du slipper pinsamheter på guldfesten, du träffade ribban 3 gånger på 5 försök. Hur enkelt var det att vinna tävlingen?
Pinsamheter för min del på en guldfest med fylle kan inte ens ett frikort rädda mig ifrån, haha. Kan man inte skjuta hårt får man lära sig att placera bollen istället. Enkelt att vinna tävlingen var det inte, blev ju en extra omgång mellan mig och Erik.

Hur går dina tankar inför nästa säsong?
Den här säsongen är inte avslutad ännu så jag är fortfarande fokuserad på denna. Men det ska bli kul att få prova på Sandbys nya konstgräs och sen är det tyvärr så att tanken är att jag ska lämna SSIF nästa säsong för en flytt upp till Småland och flickvännen, så det blir att hitta ny klubb där uppe. Förhoppningsvis hinner jag vara med att spela DM innan jag lämnar. även om jag lämnar så kommer mitt fotbollshjärta alltid att stanna här nere. och jag kommer vara nere så ofta jag kan för att följa min moderklubb.

Kommentarer
Postat av: Calle

Lindh din pajas, vad är det för dumheter att flytta till småland? Lagom till när jag kommer tillbaka också, nä det går inte för sig.

2011-09-21 @ 03:06:22
Postat av: Andreas Lindh

var ju tvungen att hitta nån ny när du stack calle. börjar du få abstinens efter mig ;)?

2011-09-22 @ 01:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0