Guldhjälte - Ralle H

Först vill jag meddela att idag, tisdag den 27 september, är egentligen sista dag för anmälan till guldfesten. Några dagar till kan funka att anmäla sig, sen måste jag beställa mat och tårtor m.m. För att inte missa årets fest bör du betala snarast. Vi är ca 70 betalande hittills, ni cirka 30 som meddelat muntligt bör osså betala. Mer info på ssif.blogg.se/guldfest. Undrar ni vad det blir för fest, så blir det mycket guld och glädje. Mat, sång, bilder, filmer, prisutdelning, dans, överraskningar m.m.
*
Idag fortsätter vi presentera intervjuer med guldhjältarna. Dagens guldhjälte är Rasmus Hansson, ett av årets nyförvärv. 26-årige Rasmus bor i Lund, jobbar i Perstorp och spelade senast i Anderslöv. Han är ytterbacken som konkurrerar med Robin G. Rasmus har hittat formen mer och mer för varje träning och närmar sig storformen. Det är en sympatisk kille som alltid är glad och får en guldstjärna för den senaste lagfesten som han anordnade i sin trevliga 2a nånstans i Lund. Bloggen lämnar över ordet till guldhjälten Rasmus Hansson!

1. Hur är läget med guldpojken?

Det är bra! Förutom att jag dras med en förkylning som inte riktigt vill släppa

 

2. Varför vann vi serien?

Vi vann serien för att vi har ett lag med otroligt bra sammanhållning, stor bredd och alla ger alltid 110% på matcher och träningar.

 

3. Vilket är ditt starkaste minne från guldsäsongen?

Det starkaste minnet måste vara när Conne gör 2-0 mot Teckomatorp och jag inser att vi i stort sett är klara serie segrare!

 

4. Hur har du trivts med din roll som högerback?

Jag har alltid trivts bra i den rollen, det är nog därför jag valt att kämpa mig tillbaka till den rollen efter min fem års uppehåll.

 

5. Hur sammanfattar du din egen insats under året?

Jag får ge mig ett godkänt, att komma in och starta ett par matcher i år trodde jag inte i vintras efter min första träning på fem år.

 

6. Detta är ditt första år i klubben, hur var det att komma till SSIF?

Det har varit helt underbart, trodde aldrig att jag skulle komma in i laget så pass snabbt.

 

7. Har du ångrat att du valde Sandby?

Nä jag har aldrig haft en tanke på en annan klubb sen jag kom hit vilket till stor del beror på den härliga lagkänslan vi har.

 

8. Har guldhatten fått en central plats i lägenheten?
Inte än, den har flyttats runt lite. Jag ska känna efter ett tag till, nästa gång det blir lagfest får du se var det blev!
9. Hur går dina tankar om nästa säsong?
Mina tankar inför nästa säsong är att för egen del ska det bli skoj att påbörja vinterträningen i hyfsad form vilket borde betyda att nästa år är jag med från början. För lagets del tror jag att det kommer bli tuffare motstånd men det kommer inte bli något större problem med det lag vi har idag. Vi har ett ungt lag som hela tiden utvecklas så det ser ljust ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0