Guldveckan, dag 3 - filmerna

Jag minns serievinsten som tioråing, det sprutades Pomac på 7-mannaplanerna i Hjärup. Det blev serievinst som 16-åringar efter seger i Stehag. Sen har det dröjt många år, närmare bestämt tio år och över 1000 träningar. I söndags var det dags igen. Som senior har det blivit en andraplats 2010 och en tredjeplats 2007. Men att vinna en serie, det är så jävla stort. Och jävligt svårt! Att lyckas hålla 11 jagande konkurrenter bakom sig i 22 omgångar. Att lyckas vinna matcher där alla förväntar sig vinst. Att lyckas vinna trots massa skador, avstängningar och bortresta spelare. Att lyckas vinna trots att vi legat under i nio av matcherna. Det är väldigt starkt att vinna serien. Det är också helt fantastiskt jäkla underbart. Jag har tränat 1000 träningar som senior utan att få känna mig som en vinnare. Idag fick jag det. Nu är vi vinnare! Å vi ska njuta, vi ska fira, vi ska festa, vi ska njuta ännu mer. Dessa minnen ska aldrig försvinna, denna stolthet och glädje ska aldrig försvinna. Lyckan går inte att ta miste på: Jag älskar fotboll, jag älskar SSIF, jag älskar att träffa mina bästa vänner 4 dagar i veckan. Nu har vi vunnit en serie tillsammans..................Äntligen och alldelses underbart......................Medan jag torkar tårar kan ni njuta av äkta segerglädje i fyra filmer!
Segerjubel 1
Segerjubel 2
Tränarduschen



Brödrarkramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0