Guldhjälte - M.Pålsson

Vi fortsätter intervjuserien med guldhjältarna. Idag är det Mange Pålssons tur. Trots sin ålder (19 år) gör han sin tredje säsong i a-laget. Mange är defesiv mittfältare med vilja, tacklinggspel och känslig högerfot på fasta situationer som sin styrka. Pga konkurrensen vi haft på mittfältet i år har Mange inte startat lika många matcher som i fjol. Men när han startat har han verkligen visat sin klass och fått bra betyg i bloggen. Det är det som gör Mange till den populära person och spelare som han är. Ödmjuk, som alltid gör sitt yttersta på träning och match. Oavsett om han startar eller kommer in som inhoppare, så vet man att man får en 100%-ig insats av Mange............
1. Hur mår guldpojken?
- Jo jag mår bra tack!

2. Vilka känslor får du nu när du tänker fotboll och påminns om att du är en seriesegrare?
- Jag får en känsla av lättnad över att vi är klara och att vi dessutom har en stor marginal ner till våra motståndare. Det är samtidigt väldigt skön och glad känsla så fort det är träning, fest eller match.

3. Hur minns du slutsignalen mot Tecko när seriesegern säkrats?
- Jag minns att det blev ett stort jubbel hos oss och sen kommer jag ihåg kramar och massor av champange över mig, riktigt kul!

4. Varför vann vi serien?
- Vi vann serien eftersom vi litade på vårt eget spel och visste att om vi spelade det så hade vi teknik och kunnande för att slå dem andra.

5. När kände du att seriesegern skulle hamna i Sandby?
- När domaren blåste mot tecko!

6. Vad är du mest nöjd med i ditt eget spel?
- Jag vet inte riktigt, jag har nog blivit lite bättre med boll tror jag.

7. Var det något tillfälle då du tvekade på vår kapacitet?
- Nä faktiskt inte

8. Hur roligt har detta fotbollsåret varit för dig?
- Det har varit väldigt roligt tycker jag

9. Nämn tre saker som gör att du vill dra till Sandby å träna boll?
- Medspelarna, glädjen och sen såklart för att spela boll.

10. Hur går dina tankar kring nästa säsong?
- Jag tror att vi kan spela bra och om vi kan vara lite bättre på att fokusera på vårt eget spel istället för motståndare och domare så tror jag vi kan ta ytterligare ett kliv.

11. Vad krävs för att SSIF ska klara div.5?
- Det krävs att vi är många seriösa på träningarna och kanske någon ny så vi får konkurrens på alla poitioner. En match i taget är alltid viktigt tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0