Sebbe Persson

Mannen, modellen, pajasen. . . . . . . . Sebbe Persson. Han är fightern som blivit fotbollsmodell. Det finns hundratals bilder på Sebbe i heta matchsituationer, idag bjuds ni på många av dem. Idag har bloggen tagit ett snack med vänsterbacken, vännen och glädjespridaren!
1. Hur är läget med vänsterbacken?
Jodå det är bara bra.

2. Tio poängs ledning med 4 matcher kvar, hur känns det?
Jo det känns ju bra att ha avgörandet i våra egna händer, men som sagt så gäller det att inte slappna av utan att köra på lika hårt som vi gjort under hela säsongen.


3. Finns det något som talar emot att vi ska bli seriesegrare?
Inte som jag ser det! Gör vi bara vad vi ska så ska det gå hur bra som helst.


4. Hur tror du att du reagerar om du blir seriesegrare?
Svårt att säga eftersom jag inte har varit med om det innan... Men förmodar att jag bli riktigt glad och att det blir en sjuhelvetes fest.


5. Vad är nyckeln till att vi lyckats vinna 16 av 18 matcher hittills?
Tror dels att det beror på att vi är ett skickligt lag både offensivt och defensivt, men den största anledningen tror jag är att vi alltid har kul tillsammans ute på planen och det gör det lättare att spela då.

6. Det var ett tag sedan du fick kramp nu, har du haft tur, tagit dina tabletter eller blivit vältränad?
Tror både att det är lite tur, men även att jag har tagit mina piller. Måste snart köpa nya.


7. Vad gör dig till en bra vänsterback?
Jadu säg det? Kanske att jag läser spelet relativt bra och sen att jag vill vinna varje närkamp.

8. Inställningen är ditt signum, varifrån har du fått din grymma inställning?
Tror jag har fått den sedan jag spelade hockey. Största anledningen är nog att jag hatar att förlora.


9. Du har grym på huvudet, hur blev det din specialkompetens?
Ingen aning! Växte rätt bra ett tag så jag fick lite längd, men sen har jag väl rätt bra timing i upphoppen också.


10. Du har armarna på ett väldigt speciellt sätt när du nickar (kolla många av bilderna). Är det meningen el?
Flaksar man med armarna kommer man högre!


11. Vad är din åsikt om komplicerade hörnvarianter?
Skit i dem! Ställer bara till problem!


12. Vad är det bästa med SSIF´s herrlag?
Helt klart sammanhållningen. Underbart lag att spela i!


13. Om vi blir sereisegrare, hur firas det bäst enligt dig?
Med mycket bärs, dans och sång i föreningsgården och sedan en utgång med hela laget! OBS! Glöm inte matkortet Adam
14. Vilket är ditt starkaste minne från året?
Det var nog hemmapremiären mot Dalby när vi vänder och vinner med 4-3
15. Tyngsta minnet då?
Har inte varit så många tunga minnen men ett är förlusten mot tecko borta

Som stark huvudspelare ska du ge läsarna tre tips för att vinna sin nickduell:

1: Hålla koll på bollen

2: timing i upphoppet

3: Komma högre än motståndaren

 


Kommentarer
Postat av: MP

Sebbe, så skönt då för din skull att vi endast kör med enkla hörnvarianter!!!

2011-09-09 @ 13:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0